مدیر عامل سازمان پایانه و پارك‌سوراهای تهران، از الزام رعایت بهداشت در غرفه‌های عرضه مواد غذایی پایانه‌های چهارگانه تهران، با هدف حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از شیوع بیماریهای روده‌ای (اسهالی و انگلی) برای مسافران و مراجعان خبر داد.

هندس ولی آذروش گفت: با توجه به افزایش سفرهای تابستانی و گرمای بیش از حد هوا به ویژه در شهرهای جنوبی كشور، دستورالعمل‌ و بخشنامه‌هایی در راستای رعایت كامل و دقیق اصول و ضوابط بهداشتی به تمام غرفه‌ها در چهار پایانه ابلاغ شد.

آذروش، درباره مفاد این بخشنامه خاطر نشان كرد: تمام غرفه‌های مستقر در پایانه‌های چهارگانه تهران موظف به ارائه یخ‌های قالبی بهداشتی در مراحل تولید، حمل، نگهداری، توزیع و ضدعفونی و گندزدایی از انواع سبزی خام، كاهو و میوه‌ها با آب سالم و رعایت كامل بهداشت فردی كاركنان، پرسنل و وسایل و لوازم كار شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این بخشنامه به خودداری از استفاده، تهیه و توزیع آب میوه، بستنی و شربت دست ساز و غیر بهداشتی و نگهداری «كباب خام» به مدت طولانی برای عرضه به مسافران و مراجعان اشاره شده است.

وی با بیان این كه سرپرست پایانه مسافربری جنوب به عنوان پیشرو در این طرح است و هماهنگی‌های لازم را با مركز بهداشت جنوب تهران انجام داده است، افزود: بنا بر پیگیری و هماهنگی انجام شده از ساعت هشت تا 13 (در یك شیفت كاری) مركز بهداشتی درمانی پایانه، آماده ارائه خدمات و آموزش‌های لازم چهره به چهره به متصدیان، كاركنان ، رانندگان ، مسافران و مراجعان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha