پژوهشگران در گزارشی تازه با اشاره به تلاشهای روزافزون مردم برای حفظ زیبایی اندام و افزایش شمار جراحی‌های پلاستیك در بین زنان هشدار دادند كه وسواس فكری برای زیبا بودن در بین آمریكایی‌ها، مشكلات جدی سلامتی و اقتصادی به بار آورده است.

موسسه غیر انتفاعی YWCA در آمریكا ضمن انتشار این گزارش اعلام كرد: زنان و دختران مقادیر زیادی از بودجه و درآمد خود را صرف اقداماتی می‌كنند كه شبیه به مدل‌های زیبا و ایده‌ال مجلات به نظر برسند.

در این گزارش با عنوان «زیبایی به هر قیمت» خاطرنشان شده است كه زنان در آمریكا حدود هفت میلیارد دلار در سال یا به طور متوسط حدود 100 دلار در هر ماه خرج محصولات آرایشی و زیبایی می‌كنند.

محاسبات نشان می‌دهد كه این 100 دلار در ماه اگر پس انداز شده و به مدت پنج سال این سرمایه گذاری ادامه پیدا كند به اندازه شهریه یك سال كامل تحصیل در یك كالج عمومی خواهد رسید.

دكتر لوراین كول،رییس اجرایی این موسسه می‌گوید: ما معتقدیم كه وسواس فكری برای زیبا و خوش اندام بودن یك بار مادام العمر است كه زحمت فراوانی را در قرن حاضر بر دوش تمام زنان و دختران گذاشته است.

آمارها نشان می‌دهد كه نزدیك به 7/11 میلیون مورد اقدامات آرایشی وزیبایی با جراحی یا بدون جراحی در سال 2007 در آمریكا صورت گرفته كه در 10 سال گذشته 446 درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha