یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 119789

سلامت نیوز:از آنجایی که به ازای هر 6 میلیون نفر یک جراح مغز و اعصاب در آفریقا وجود داشت پروفسور سمیعی با ایجاد پروژه «آفریقا یکصد» ، تربیت 100 جراح را در دستور کار خود قرار داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی؛ پروفسور مجید سمیعی نقش ارزشمندی را در تربیت متخصصان جراحی اعصاب در کشورهای آفریقایی انجام داده به طوریکه ایده منحصر به‌فرد وی در پروژه «آفریقا یکصد» کاملا ستودنی است.

پروژه «آفریقا یکصد»  برنامه ابتکاری پروفسور سمیعی است که به عنوان سفیر فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب در قاره آفریقا توسط وی عنوان شده است.

این پروژه از این قرار است که در این برنامه یکصد پزشک از کشورهای آفریقایی انتخاب شده و دوره تخصصی جراحی مغز و اعصاب را با حمایت پروفسور سمیعی در کشورهای مختلف می‌گذرانند تا در یک برنامه پنج ساله کمبود متخصصان جراحی مغز و اعصاب در قاره آفریقا برطرف شود.

با توجه به اینکه در آفریقا به ازای هر 6 میلیون نفر یک جراح مغز و اعصاب وجود داشت و این امر منجر به آن شد که پروفسور سمیعی تربیت 100 جراح را در دستور کار خود قرار دهد که  با ایجاد یک انجمن و  با همکاری افراد برجسته کشور آلمان این کار شروع شد و در دانشگاه های طرابلس، مصر و مراکش این افراد شروع به تربیت و آموزش پزشکان کرده اند.

لازم بذکر است دانشگاه تهران آموزش 8 جراح را تقبل کرده است به گفته پروفسور سمیعی در مرحله اول  2 نفر از این پزشکان وارد تهران شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha