‌یک متخصص طب فیزیکی گفت: نیمکت و صندلی مدارس استانداردهای لازم را ندارند و در طولانی مدت می توانند آسیب رسان باشند.

سلامت نیوز: ‌یک متخصص طب فیزیکی گفت: نیمکت و صندلی مدارس استانداردهای لازم را ندارند و در طولانی مدت می توانند آسیب رسان باشند.

دکتر کامبیز خاموشیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه صندلی و نیمکت‌های مدارس استانداردهای لازم را ندارند، افزود: متاسفانه صندلی‌ها با قد دانش آموزان مطابقتی نداشته و پشتی آنها نیز قوس کمر را پر نمی‌کند.

وی صندلی‌های تک نفره را بهتر از نیمکت دانست و اظهارکرد: این صندلی‌ها باید متناسب با قد دانش آموزان در ارتفاع‌های مناسب ساخته شده و یا قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد.

خاموشیان خاطرنشان کرد: بیشتر دانش آموزان ابتدایی از آنجا که صندلی و نیمکت ارتفاع بیشتری از قد آنها دارد، لبه صندلی می نشینند و نمی توانند به راحتی به پشتی صندلی تکیه دهند.

وی اظهار کرد: این امر در زمان طولانی موجب آسیب به ساختمان اسکلتی آنها خواهد شد.

این متخصص طب فیزیکی همچنین یادآور شد: صندلی و نیمکت دانش آموزان باید زیر پایی داشته باشد تا دانش آموزان در مواقعی که احساس خستگی کردند پایشان را روی آن بگذارند.

به گفته خاموشیان مناسب نبودن پشتی‌های صندلی و نیمکت مدارس در طول دوازده سال تحصیل موجب می شود تا کودکان سالم دچار مشکلاتی در قوس کمر شده و درد و خستگی مزمن در آنها ایجاد شود.

وی افزود: همچنین این امر در دانش آموزانی که دارای اختلالات اسکلتی هستند موجب تشدید درد و اختلالات آنها خواهد شد.

خاموشیان یکی از عوامل بی قراری و ناآرامی و خستگی دانش آموزان در کلاس‌های درس را نامناسب بودن صندلی و نیمکت آنها عنوان کرد.

وی افزود: نامناسب بودن صندلی و نیمکت مدارس همچنین می تواند با خسته کردن دانش آموز از گوش دادن به درس، موجب افت تحصیلی او شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha