سلامت نیوز :مشاور رییس جمهور اظهار کرد: بحران آب برای امروز نیست بلکه از آن روزی شروع شده که تصمیمات غلط در مورد مدیریت آب گرفته شده است و اکنون به مرحله ای رسیده که نمی توان آن را پنهان کرد و یا نادیده گرفت.
به گزارش ایلنا، در نشست خبری سلسله همایش‌های آب، فرهنگ و جامعه که با همکاری مرکزبررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، انجمن جامعه شناسی ایران، انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و اندیشکده تدبیر آب ایران برگزار شد، حسام الدین آشنا، رییس مرکز بررسی‌های استراژیک ریاست جمهوری گفت: ما به دنبال حل مسائل عمومی از طریق مشارکت همگانی هستیم.
وی ادامه داد: بنابراین مرکز به دنبال آن است که مسائل جدی کشور را در اولویت های خود قرار دهد و یکی از این مسائل که امروز مورد توجه قرار گرفته اما ریشه درگذشته دارد، مسئله آب است.
آشنا افزود: بحران آب برای امروز نیست بلکه از آن روزی شروع شده که تصمیمات غلط در مورد مدیریت آب گرفته شده است و اکنون به مرحله ای رسیده که نمی توان آن را پنهان کرد و یا نادیده گرفت.
مشاور رییس جمهور اظهار کرد: بی توجهی نسبت به آینده تمدن ایران و عدم تاکید برای رعایت مصوبات و قانون‌ها سبب شده که این بحران بیش از پیش گسترش پیدا کند.
آشنا گفت: مرکز بررسی های استراتژیک نهادی دولتی برای ارائه مشورتهای راهبردی به رییس جمهور است و تصمیم دارد که همانطور که در وعده های دولت تدبیر وامید آمده بود نظر نهادهای تخصصی و مدنی در تصمیمات بزرگ در نظر گیرد.
وی با بیان اینکه گویا تاکنون مسئله آب تنها مربوط به دولت بوده است، اظهار داشت: تلاش ما آن است که مدیریت آب را به گفتمان اجتماعی تبدیل کنیم، زیرا بدون مشارکت مردم امکان حل مسئله آب وجود ندارد.
آشنا افزود: مشارکت افرادی که از آب های سطحی و زیرمینی استفاده می کند و یا منابع آبی شان به مناطق دیگر منتقل شده و در اولویت برای استفاه از منابع آبی خود نبودند از جمله اهداف این سلسله نشست‌هاست.
وی اذعان داشت: این نشست ها صدای بلندکسانی خواهد بود که تا به حال صدایشان در مراکز دولتی شنیده نشده است و امیدواریم بتوانیم رابطی میان متخصصین و تصمیم گیران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha