رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام كرد: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتدا به ویروس ابولا را گزارش نكرده‌اند.

سلامت نیوز: رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام كرد: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتدا به ویروس ابولا را گزارش نكرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،دكتر سیدعلی مرعشی كه در مكه‌ مكرمه به سر می‌برد، حال عمومی حجاج را خوب توصیه و تصریح كرد كه هیچ بیماری فراگیری در میان آن‌ها مشاهده نشده است.

دكتر محمدجعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت خراسان رضوی از بهره‌گیری از دستگاه تب‌سنج لیزری در فرودگاه مشهد برای تشخیص بیماری ابولا و كرونا خبر داد.

رئیس مركز پزشكی حج در این‌باره گفت: این یك روند همیشگی است و وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت مردم اقداماتی را در مبادی ورودی انجام می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر این توصیه‌های به مسافران ارائه می‌گردد كه در صورت داشتن علایم بیماری، از روش پیگیری درمان آن‌ مطلع شوند.

در اواخر سال ۹۲ و اوایل سال ۹۲ موضوع بیماری كرونا نیز مطرح شد كه ظاهرا وضعیتی موسمی داشت و از ۱۹ تیرماه تاكنون هیچ بیمار مبتلا به كرونا در عربستان مشاهده نشده است.

دكتر محمدمهدی گویا رئیس مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت هم پیش از شروع عملیات حج تمتع ۹۳ اظهار داشته بود که احتمال ابتلای زائران ایرانی به ویروس ابولا بسیار بعید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha