شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 127261

آیا شما هم جزء کسانی هستید که حین رانندگی به عادت‌های خاصی دچار شده‌اید؟ آیا آرنج خودتان را روی پنجره تکیه می‌دهید؟ دست‌تان به راحتی به دنده نمی‌رسد؟ پاییتان مدام روی کلاژ است و...؟

چگونه راننده بهتری باشیم؟

سلامت نیوز:آیا شما هم جزء کسانی هستید که حین رانندگی به عادت‌های خاصی دچار شده‌اید؟ آیا آرنج خودتان را روی پنجره تکیه می‌دهید؟ دست‌تان به راحتی به دنده نمی‌رسد؟ پای‌تان مدام روی کلاژ است و...؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان در این صورت لازم است بدانید که این عادات نه‌تنها کنترل اتومبیل را کمتر می‌کند بلکه نشان می‌دهد که صندلی در وضعیت دقیقی متناسب با بدن شما قرار نگرفته است.

چه تازه پنج دقیقه از گرفتن گواهینامه شما گذشته باشد و چه سابقه 50 ساله در رانندگی داشته باشید، در اینجا به نکاتی اشاره می‌شود که از شما راننده بهتری می‌سازد:


  به کنترل ماشین فکر کنید

 درک اینکه وزن ماشین به کدام سمت متمایل می‌شود، یک نکته کلیدی است. در یک خط مستقیم، وقتی که به ماشین شتاب زیادی وارد می‌کنید، وزن آن بیشتر به لاستیک‌های عقب منتقل می‌شود و بخش جلویی را سبک می‌کند و هنگامی که به شدت ترمز می‌کنید، عکس این مطلب اتفاق می‌افتد.

همین امر سبب می‌شود که در گردش سریع به سمت چپ یا راست، به دور خودتان بچرخید. برای کاهش این ریسک، هنگام ترمز تا جای ممکن در یک مسیر مستقیم حرکت کنید، قبل از رسیدن به نبش جاده صبر کنید تا بیشتر وزن ماشین به حالت طبیعی‌اش (یعنی قبل از شتاب گرفتن) برگردد. یکی از شعارهای مسابقه راننده این است که «آهسته وارد شو، با سرعت خارج شو.» هیچ نیازی نیست که با سرعت زیاد گردش به راست یا چپ را آغاز کنید.


  رفتار صحیح را دریابید

عصبانیت و ناراحتی خود را بیرون از ماشین بگذارید چون تاثیر منفی‌ای بر رانندگی شما دارد و شما را سریع‌تر به مقصد نخواهد رساند. فاصله خود را از دیگران حفظ کنید، چراکه وقتی ماشین جلویی به شدت (در بزرگراه‌ها) یا به آهستگی (در محیط شهری) ترمز کند، کمبود فضا، «مسیر در رو» شما را محدود می‌کند.

همچنین اگر با راننده پشتی «مشاجره» کرده‌اید، مسیر را باز کنید و اجازه دهید از شما سبقت بگیرد. وقتی یک راننده بد جلوی شما قرار بگیرد، نسبت به زمانی که پشت شماست، کنترل بیشتری خواهید داشت.

 

  موقعیت دست‌ها

موقعیت دستان شما روی فرمان باید به صورت ایده‌آل «یک‌ربع به‌سه» را نشان دهد. به این ترتیب خواهید دانست که چرخ‌های جلویی شما همیشه در چه وضعیتی قرار دارند.

دانستن این مطلب موقع سر خوردن واقعا مفید است. اگر دستان شما روی فرمان بی‌قرار باشد، کنترل مسیر چرخ‌ها را خیلی زود از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید به محض اینکه شروع به سر خوردن می‌کنید، فرمان را هدایت کنید.

بنابراین اگر انتهای پشت ماشین شما به سمت راست منحرف شد فرمان را به سمت راست هدایت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha