یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 130259

گریپ‌فروت از جمله مرکباتی است که مانند پرتقال فوائد بی‌شمار و مشابهی برای سلامت بدن دارد.

سلامت نیوز: گریپ‌فروت از جمله مرکباتی است که مانند پرتقال فوائد بی‌شمار و مشابهی برای سلامت بدن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌افزودن گریپ‌فروت به رژیم غذایی می‌تواند موجب افزایش متابولیسم و تسریع در کاهش وزن شود. افرادی که در هر وعده غذایی نیمی از میوه گریپ فروت را مصرف می‌کنند به طور متوسط بیش از یک کیلوگرم وزن خود را از دست می‌دهند.

همچنین به افراد توصیه می‌شود در صورتی که احساس کسالت و بی حالی دارند برای افزایش سطح انرژی بدن گریپ فروت مصرف کنند. سبک زندگی استرس زا همراه با رژیم غذایی ضعیف و نامناسب می‌تواند موجب مشکلاتی برای سلامتی و خستگی شود. این مشکلات شامل افزایش چربی شکمی، کمبودخواب و تغییر سطح هورمون‌ها باشد. گریپ فروت حاوی مقدار زیادی کلسیم، ویتامین C‌ ،A و منیزیم است که به آرام شدن اعصاب به هنگام استرس کمک می‌کند. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که گریپ فروت می‌تواند از تولید رادیکال‌های آزاد که موجب التهاب می‌شوند جلوگیری کند چرا که حاوی فیبر خوراکی، پتاسیم، ویتامین C و دیگر مواد مغذی است.

به گزارش هلث لاین، از دیگر فوائد مصرف گریپ فروت نقش آن در کاهش تولید سنگ کلیه است نتایج یک مطالعه حاکی از آن است زنانی که روزانه دو تا چهار فنجان آب گریپ فروت، سیب یا پرتقال مصرف می‌کنند کمتر به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha