دولت انگلیس طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن زنان این کشور می توانند تخمک های خود را برای انجام تحقیقات شبیه سازی و استخراج سلول های بنیادی اهدا کنند.

مجوز اهدای تخمک برای استخراج سلولهای بنیادی صادر شد
 به گزارش  سلامت نیوز، براساس این طرح زنانی که تحت درمان باروری قرار می گیرند درصورت اهدای تخمک از تخفیف مالی برخوردار می شوند. این در حالی است که 250 پوند در هر دوره بارداری برای سایر افراد جهت تامین مخارج آنها اختصاص داده می شود.

از تخمک های اهدایی جهت تولید جنین های شبیه سازی شده با هدف استخراج سلول های بنیادی از بدن آنها استفاده می شود.

از آنجاکه سلول های بنیادی از قابلیت تبدیل به کلیه سلول ها در بدن برخوردارند، دانشمندان معتقدند: تحقیقات روی این سلول ها زمینه دستیابی به راهکارهای درمان بیماری هایی چون پارکینسون و آلزایمر را امکانپذیر می کند.

برخی از کارشناسان سلول های بنیادی انگلیس ابراز نگرانی کردند: تغییر در سیاست این کشور در این زمینه زنان را تشویق به اهدا تخمک های خود صرفا با انگیزه های مالی کند.

انگلیس پیش از این مجوز بهره برداری از تخمک مشترک را صادر کرده بود که طی آن زنان از شیوه های درمان باروری آزمایشگاهی با مبلغ ارزان تر جهت اهدا تخمک های خود به زنان دیگر برخوردار می شدند، اما تاکنون مجوز اهدا تخمک با هدف انجام تحقیقات صادر نشده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha