١٨٠ اصله درخت در محله یی در دارآباد بریده شده است.

سلامت نیوز: ١٨٠ اصله درخت در محله یی در دارآباد بریده شده است.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حقانی، رییس كمیته محیط زیست شورای شهر در این خصوص به روزنامه اعتماد گفت: درمورد تعداد این درختان آمار متفاوتی ذكر می شود: از ٤٧ اصله تا ١٨٠ اصله یا ١٠٠ درخت. ولی هر چه كه هست قطع این درختان در محلی پایین تر از موزه دارآباد و در خیابان افتخاری قطعی است.

وی با ذكر اینكه این درختان در ملكی شخصی قرار داشته اند و مالك آن مدعی است كه مجوزهای قانونی را از شهرداری گرفته است، گفت: باید این مساله بررسی شود، اگر این اقدام بدون مجوز صورت گرفته باشد، باید صریحا با متخلفان برخورد كرد و اگر از شهرداری مجوز داشته باشند، باید از شهرداری سوال كرد چرا به این سادگی مجوز برای قطع درختان صادر می شود؟حقانی اما درعین حال افزود: قطع درختان مساله تازه یی نیست.
    متاسفانه سال ها قبل برخی زمین های بدون صاحب، از سوی شهرداری به بوستان هایی تبدیل شد كه متاسفانه امروز مالكان بعضی از آنها پیدا شده اند و می خواهند در ملك خود ساخت و ساز كنند. وی این نقص را یكی از مشكلات طرح جامع تهران عنوان كرده و گفت: اگر مالك آن از شهرداری مجوز ساخت و ساز داشته باشد، از لحاظ قانونی نمی توان كاری كرد، مگر اینكه زمینی به عنوان معوض به مالك داده شود.
     در همین خصوص، همچنین رییس اداره محیط زیست شهر تهران، در گفت وگو با «مهر» گفته است: در پی وصول اخباری مبنی بر ریشه كن شدن حدود ٩٠ اصله درخت ٢٠ ساله آیلانتوس و ٩٠ اصله درخت بلوط، كارشناسان محیط زیست شهر تهران از این منطقه بازدید كردند.
    به گفته محمدحسین بازگیر، در پی این بازدید مالك مجموعه برای این اقدام از سوی بازرسان محیط زیست احضار و این موضوع بررسی شد. رییس محیط زیست شهر تهران اظهار داشت: مالك این مجموعه اقدام خود را با مجوز شهرداری قانونی دانسته و قرار است مستندات و گزارش هایی مبنی بر داشتن مجوز از سوی شهرداری و همچنین جابه جا كردن درختان به محل دیگری در همان قطعه زمین را ارایه دهد.
    بازگیر تاكید كرد: چنانچه این مستندات ثابت كند این اقدام با مجوز شهرداری بوده و همچنین مشخص شود كه قطع درختان و نه جابه جایی آنها صورت گرفته محیط زیست این مساله را از لحاظ قضایی پیگیری خواهد كرد. وی افزود: همچنین در این منطقه تعداد زیادی درختچه شمشاد و ارغوان وجود داشته كه به گفته مالك مجموعه این درختچه ها نیز به بوستانی در نزدیكی آن منطقه منتقل شده اند. بازگیر یادآور شد: البته براساس گفته های مالك مجموعه، فعلاقرار نیست در این مجموعه ساخت و سازی اتفاق بیفتد اما جابه جایی و انتقال درختان به دلیل اینكه باید در فصل زمستان انجام شود شب گذشته صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha