معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینكه هم اكنون میزان فقر غذایی (دریافت كم انرژی) در كشور به كمتر از 4 درصد رسیده است، گفت: از این رو معضل كنونی امنیت غذاست.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر رسول دیناروند در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به 8 محصول برتر با بیان اینكه با حل مشكل تامین غذا در كشورهای در حال توسعه نباید امنیت و سلامت غذا را فراموش كرد، افزود: غذا منشا بسیاری از آسیب‌ها به سلامت افراد است.

وی با اشاره به پررنگ شدن بخش سلامت محوری در مقوله غذا، گفت: ضمن كنترل فراورده‌های غذایی وارداتی غذاهای تولید داخل نیز در سطح بازار كنترل و نظارت می‌شود (قبل و بعد از ورود به بازار).

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان این كه حدود 15 درصد از مردم جهان از فقر غذایی رنج می‌برند، گفت: چالش آینده جهان بر سر غذا و آب است.

دكتر دیناروند با بیان اینكه نشاندار كردن محصولات غذایی با نشان ایمنی و سلامت معرفی محصولات ایمن است در ادامه به انجام فعالیت‌هایی از سوی وزارت بهداشت بدون سرمایه گذاری هنگفت اما با اعتماد به مردم اشاره كرد و افزود: با بسیج همگانی میزان مصرف روغن مایع از 20 درصد در سال 84 به 45 درصد در سال 86 رسید.

وی اعطای این نشان را سمبلیك برشمرد و افزود: در 2 سال آینده تعداد فراوانی از فراورده‌های غذایی صاحب این نشان می‌شوند.

گفتنی است، در پایان مراسم با حضور وزیر بهداشت و معاون غذا و داروی وزارت بهداشت به 7 شركت از جمله شركت صنایع شیر پاستوریزه پگاه تهران و شركت لبنیات پاستوریزه پاك برای محصول ماست پاستوریزه پروبیوتیك كم چرب، شركت فنی و مهندسی شهد آوران بابل برای محصول عسل، شركت صنایع شیر پاستوریزه پگاه خراسان واحد شماره 2 برای محصول دوغ كفیر، شركت كشت و صنعت زیتون فدك سراج برای محصول روغن زیتون طبیعی، شركت صنایع شیر پاستوریزه پگاه فارس برای محصول ماست پاستوریزه پروبیوتیك كم چرب و شركت كیش چیپس برای محصولات بادام زمینی بو داده و آجیل مخلوط نشان ایمنی و سلامت اعطا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha