پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 13134

تحقیقات انجام شده در ژاپن نشان می‌دهد افرادی كه سریع غذا می‌خورند دو برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به بیماری چاقی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی، دانشمندان دانشگاه اوساكا عادت غذا خوردن 3 هزار نفر را مورد بررسی و مطالعه قرار داده‌اند و نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی انگلیسی مدیكال به چاپ رسانده‌اند.
این مطالعات نشان می‌دهد كه افرادی كه سریع‌تر غذا می‌خوردند بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.
در این تحقیقات در حدود نیمی از این سه هزار داوطلب سریع غذا می‌خوردند و محققان این افراد با با گروه دیگر كه آرام‌تر غذا می‌خوردند مقایسه كردند و به این نتیجه رسیدند كه مردانی كه سریع غذا می‌خوردند 84 درصد بیشتر از مردان دیگر و زنانی كه سریع غذا می‌خورند دو برابر بیشتر از زنان دیگر در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.
پروفسور ایان مك‌دونالد از دانشگاه نایتینگهام گفت: سریع غذا خوردن برای بدن انسان ضرر دارد.
وی ادامه داد:‌ سریع غذا خوردن وزن افراد را افزایش می‌دهد زیرا موجب اختلال در ارسال سیگنال‌هایی كه از معده به مغز می‌رود و حامل پیام خوردن كافی است، می‌شود.
مك‌دونالد گفت: زمانی كه فرد غذا سریع می‌خورد فرمان سیر شدن را متوجه نمی‌شود و معده خود رابه طور كامل پر می‌كند.
این استاد دانشگاه افزود: نوع غذا خوردن افراد از زمان كودكی و نوزادی باید به افراد آموزش داده شود زیرا به یك عادت تبدیل می‌شود و اگر فرد صحیح غذا نخورد در دوران بزرگسالی تغییر آن آسان نیست.
وی توصیه كرده است افراد بهتر است هر لقمه را 20 بار بجوند و این كار باعث افزایش زمان خوردن می‌شود، اما روش بهتر و سالم‌تری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha