چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 133179

متخصصان ادعا کردند که سال تولد فرد بر فعالیت نوعی ژنِ عامل افزایش خطر چاقی تاثیرگذار است.

سلامت نیوز:  متخصصان ادعا کردند که سال تولد فرد بر فعالیت نوعی ژنِ عامل افزایش خطر چاقی تاثیرگذار است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ، متخصصان بر اساس یک مطالعه جدید اظهار داشتند: اعضای خانواده‌هایی که حامل جهش ژنی FTO به عنوان عامل چاقی هستند در صورتی که پس از سال 1942 متولد شده‌ باشند بیشتر مستعد اضافه وزن هستند.
دکتر «جیمز نیئلز روزنکوئیست» متخصص ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی هاروارد گفت: در بررسی‌های پیشین ارتباط تغییرات در ژن FTO با گرایش به سمت اضافه وزن و چاقی مشخص شده بود. به طور مثال پزشکان پیش از این اظهار کرده بودند افراد دارنده ژن‌های جهش یافته FTO با بالا رفتن سن بیشتر تمایل دارند تا غذاهای چرب و پرکالری مصرف کنند.
در حالی که در این بررسی رابطه علت – معلولی آن تایید نشده اما یافته‌ها حاکی از آن است که تغییرات در سبک زندگی می‌تواند افزایش دهنده خطر ابتلا به چاقی مرتبط با جهش ژن FTO باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، در این بررسی اطلاعات مربوط به بیش از 10 هزار پدر و مادر، فرزندان و حتی نوه‌های آنان مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین ژن‌های این افراد با تغییرات میزان شاخص توده بدنی در طول زمان مقایسه و مشخص شد ارتباطی بین ژن FTO و چاقی در افرادی که پیش از سال 1942 متولد شده‌اند وجود ندارد در حالیکه این ارتباط در افرادی که پس از این سال متولد شده‌اند به احتمال زیاد به دلیل تغییر در سبک و فرهنگ زندگی آنها بسیار بالا بوده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha