براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که آلزایمر دربین بیماری پارکینسون، سکته های مکرر و فراموشی لوی بادی، پیچ، کره هانگینسون و دمانس عروقی بالاترین آمار مبتلایان را دارد.

مریم نوروزیان در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: در بروز بیماری آلزایمر علل مختلفی همچون زمینه ژنتیک، قند بالا، فشار وچربی خون بالا، چاقی، بی سوادی و کم سوادی ، نداشتن فعالیت های فیزیکی مناسب، افسردگی طولانی و ضربات مغزی شدید موثر است.
وی بیان داشت: هم اکنون یک صد هزار نفر درکشور مبتلا به بیماری دمانس و فراموشی هستند که درحال حاضر یک صد و چهل علت آن مشخص شده است.
دانشیاربیماریهای مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: بیماری الزایمر بیشتر در بین زنان قابل شهود است به گونه ای که اکثر زنان بعدا از یائسگی و از کارافتادن تخمدان و کاهش استراتژی دربدنشان احتمال ابتلا به آلزایمر در آنها بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه فراموشی بیماریهای عروقی که یک نوع فراموشی است در مردها بیشتر دیده می شود تصریح کرد: سکته های مکرر مغزی، مرض قند، فشارو چربی خون و سکته های قلبی و سن بالا از عوامل بروز اختلال حافظه و فراموشی بیماریهای عروقی در مردها است.
نوروزیان سکته های مکرر و فراموشی لوی بادی را دربین بیماریهای دمانس چشمگیرتر خواند واظهارداشت: دراین نوع بیماران، تمام اشیاء و آدم ها را به صورت حیوانات می بیند به صورتی که ازوجود آنها مبتلا به ترس عجیبی می شود و توهم بینایی ، فراموشی و کندی درکار در آنها مشاهده شده است.
وی با اعلام اینکه هم اکنون تنها یک مرکز نگهداری از این بیماران درتهران ایجاد شده است و طی صحبت های آتیه با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تصمیم به ارتقاء این مراکز داریم گفت: مسئولین باید در ساخت و راه اندازی این مراکز سرمایه گذاری و تصمیمات جدی بگیرند.
دانشیار بیماریهای مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اختلال حافظه، اختلالات رفتاری و کم شدن ارتباط با محیط و ازدست دادن کنترل خودش در محیط سه مرحله ابتلا به بیماری دمانس و فراموشی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha