دبیر دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت اعلام کرد: طی سال گذشته خیرین، 45 میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردن

سلامت نیوز:  دبیر دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت اعلام کرد: طی سال گذشته خیرین، 45 میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردن 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «محمود بیگلر» در دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت و حامیان دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح عملکرد خیرین، افزود: همچنین بیمارستان 40 تخت «مروستی» در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته و از این به بعد خدمات دولتی ارائه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: قطعه زمینی به مساحت 500 مترمربع نیز که واقع در ضلع شمالی بیمارستان اعلم است از سوی فردی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شده اما در پیچ و خم گرفتن مجوز از شهرداری برای ساختن درمانگاه، مانده است.
وی ادامه داد: خیر دیگری به نام «سیده ثریا احمدی» تمام اموالش از جمله ملک مسکونی خود را وقف حوزه سلامت کرده و موسسه خیریه امید نیز شش میلیارد تومان برای تجهیز بخش مراقبت های ویژه جراحی قلب (ICU-OH)، وقف کرده است.
دبیر دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت گفت: مرحوم دکتر «احمد مسعود» یک ماه قبل از فوتش ، یکصد میلیون تومان برای کمک به دانشجویان نیازمند رشته پزشکی در نزد بانک حسابی افتتاح کرده که سود آن برای این دانشجویان خرج می شود.
بیگلر افزود: دکتر «فیروز» نیز سهام بیمارستان خصوصی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار داده و خیرین دیگری به ساخت خانه های بهداشت کمک کرده اند از آن جمله که بانک ملت بطور کامل هزینه های احداث دو خانه بهداشت را برعهده گرفته است و اگر این روند ادامه یابد ظرف سه سال آینده ، خانه های بهداشت به حد کفایت خود خواهد رسید.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از طرح های خیرین حمایت کرده و بیمارستان ها و خانه های بهداشت ساخته شده از سوی آنان را تجهیز می کند.
وی، تدوین دستورالعمل خیرین عرصه سلامت ، تدوین کتابچه نیازهای عمرانی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و راه اندازی سایت معرفی طرح های مهم این دانشگاه را از جمله اقدامات این دانشگاه در راستای حمایت از خیرین عنوان کرد.
دبیر دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران ، چند طرح نیمه کاره از جمله احداث بیمارستان رازی با 150 تخت، بیمارستان بیماران سرطانی سیدالشهدا با 540 تخت و بیمارستان اسلامشهر را در دست اجرا دارد.


**همراه سرای بیماران در حال شکل گیری است
دبیر دومین همایش تجلیل از خیرین سلامت گفت: یکی از معضلات دانشگاه علوم پزشکی تهران ، چادر زدن همراهان بیمار در ساعات پایانی روز و شب در اطراف بیمارستان های امام خمینی (ره) ، شریعتی و مرکز طبی کودکان است.
بیگلر افزود: شهرداری منطقه شش تهران برای اسکان همراهان بیماران، 25 واحد را اجاره کرده اما حداقل به 100 واحد دیگر برای اسکان همراهان بیماران صعب العلاج نیاز داریم.
وی خاطرنشان کرد: «همراه سرا» برای اسکان همراهان بیمار در حال شکل گرفتن است و نیاز به مشارکت اجتماعی دارد.
وی، کمبود خوابگاه های دانشجویان پزشکی را یکی دیگر از معضلات حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: 450 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه های بالا و دو رقمی ، مشکل خوابگاه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha