پزشکان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2050 میلادی سرطان موجب مرگ هیچ بیمار زیر 80 سال نخواهد شد.

تا 2050 سرطان موجب مرگ هیچ بیمار زیر 80 سال نخواهد شد

سلامت نیوز: پزشکان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2050 میلادی سرطان موجب مرگ هیچ بیمار زیر 80 سال نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌ مطالعات گسترده‌ای که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد با توجه به پیشرفت‌های علم پزشکی و دانش رمزگشایی دی‌ان‌ای در درمان بیماری‌ها و به خصوص سرطان، این بیماری تا سال 2050 موجب مرگ هیچ فردی در سنین زیر 80 سال نخواهد شد.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کالج لندن اعلام کرده‌اند که مصرف روزانه‌ دوز پایین آسپرین،‌ یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با سرطان است و این دارو علاوه بر سرطان، احتمال حملات قلبی را در یک دوره 15 ساله بین 7 تا 9 درصد کاهش می‌دهد و از آمار کلی مرگ و میرها نیز در طول دو دهه تا 4 درصد می‌کاهد.

به گزارش روزنامه تلگراف، از سال 1990 تاکنون مرگ و میرهای کلی ناشی از سرطان 20 درصد کاهش یافته است. این بدین معنی است که روند درمان سرطان در حال پیشرفت است و به طور موثری قابل درمان و حتی قابل پیشگیری است و همچنین با توجه به شناسایی تاثیر قابل توجه آسپرین در این زمینه‌ به خصوص در درمان سرطان پروستات، روند درمان شتاب چشمگیری گرفته است.

مطالعات اخیر نشان داده که تا سال 2050 تقریبا تمام مرگ و میرهای مرتبط با سرطان در کودکان و بزرگسالان زیر 80 سال قابل پیشگیری است و این موضوع به دلیل تغییر سبک زندگی و همچنین دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در این زمینه با قابلیت رمزگشایی دی‌ان‌ای افراد و تولید داروهای مختص به هر فرد و استفاده از روش‌های درمانی منحصربه‌فرد و متناسب با الگوی ژنتیکی هر بیمار امکان‌پذیر خواهد بود.

کارشناسان معتقدند نکشیدن سیگار و کاهش وزن هر دو راه‌های موثر در کاهش احتمال ابتلا به سرطان هستند اما مصرف روزانه‌ 75 میلی گرم آسپرین، موثرترین و بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری است.

پزشکان معتقدند به رغم خطرات آسپرین در ایجاد زخم معده و خونریزی‌های داخلی، فواید این دارو به ویژه در دوز پایین بیشتر از مضرات آن است. با این حال، جدا از بحث درمان، ‌تشخیص به موقع سرطان برای بهبود این بیماری بسیار ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha