دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 137185

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برای ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی برنامه‌های مختلفی در راستای کاهش مصرف نمک، سبدهای غذایی بازنگری شد.

سلامت نیوز:  مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برای ارتقای سلامت و کاهش بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی برنامه‌های مختلفی در راستای کاهش مصرف نمک، سبدهای غذایی بازنگری شد. 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، هدایت حسینی اظهار داشت: در زمینه مواد غذایی حاوی نمک، به اطلاع می‌رساند که برای ارتقای سلامت شهروندان و کاهش بیماری‌های غیرواگیر همچون بیماری‌های قلبی و عروقی برنامه‌های مختلفی در راستای کاهش مصرف نمک درسطح کشور در حال انجام است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: با کاهش مصرف نمک می‌توان از انواع بیماری‌ها همچون بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کرد. براین اساس موضوع کاهش مصرف نمک در فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی تولید شده یکی از اولویت‌های سیاست‌های وزارت متبوع است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به همین منظور ضمن تعریف کارگروه‌های تخصصی تغذیه، امنیت غذایی و بازنگری استانداردهای مبتنی بر سبد غذایی مطلوب، اقدامات لازم در زمینه کاهش میزان نمک در محصولات غذایی و آشامیدنی به عمل آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha