یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 137911

بل از این‌که هر نوع رنگ مویی را برای تغییر چهره و جذاب‌تر شدن روی سرتان امتحان کنید این نکته‌ها را به یاد داشته باشید

سلامت نیوز: قبل از این‌که هر نوع رنگ مویی را برای تغییر چهره و جذاب‌تر شدن روی سرتان امتحان کنید این نکته‌ها را به یاد داشته باشید:
-  پیش از هر چیز دیگری ابتدا به سلامت موهایتان توجه کنید. رنگ روی موهای خراب، پر از موخوره، نامرتب و بیمار هیچ جلوه‌ای ندارد. درخشندگی هر نوع رنگی روی موهای سالم نمایان می‌شود. قبل از این‌که موهایتان را رنگ کنید به از بین بردن موخوره‌ها، درمان خشکی موی سر، درمان شوره سر، آبرسانی و از بین بردن زبری موها اهمیت بدهید.

-  یادتان باشد زمانی که بعد از مدت‌های طولانی موهایتان را رنگ می‌کنید بافت موها به‌طور موقت تغییر می‌کند و این مسأله بخاطر خاصیت شیمیایی رنگ‌های مو است و به مرور زمان وضعیت مو بهتر می‌شود.

-  برای رنگ کردن مو از یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت بگیرید. شاید شما به یک رنگ خاصی علاقمند باشید در حالی که این رنگ مناسب سن و رنگ پوست و مدل چهره شما نباشد یا شما خودتان به تنهایی نتوانید یک رنگ ویژه را روی سر خودتان دربیاورید. آرایشگر می‌تواند به شما بهترین نوع رنگ را پیشنهاد بدهد و با ترکیب رنگ ها، آنچه شما می‌خواهید را ایجاد کند.

- رنگ و شماره مناسب آن را  با توجه به سن و سال خودتان انتخاب کنید. بدون شک رنگ خاکستری برای یک خانم ۲۵ ساله با پوست سفید نمی‌تواند رنگ مناسبی باشد  یا رنگ‌های بلوند درحالی‌که  شما تتوهای قرمز و پوست تیره دارید رنگ نامناسبی است و همین طور اگر موهایتان کم و نازک است رنگ‌های خیلی روشن برای موی شما مناسب نیست.


- اگر تصمیم دارید موهایتان را رنگ خاص و متفاوتی از رنگ موی اصلی خودتان بکنید باید آن را حداقل ماهی یک‌بار رنگساژ و رسیدگی کنید. هیچ چیز بدتر از کمرنگ شدن یک رنگ موی فانتزی و بیرون زدن ریشه‌ مو نیست. اگر حوصله این نوع رسیدگی‌ها را ندارید رنگ‌هایی مشابه رنگ موی خودتان را امتحان کنید.


- اگر بیشتر موهایتان سفید شده است نمی‌توانید از رنگ‌ موهای فانتزی استفاده کنید.  فقط رنگ موهای دائمی و اصلی سفیدی موهای شما را می‌پوشانند.

- اگر از رنگ موهای دائمی و رنگ‌های اصلی مو استفاده می‌کنید بین هر بار رنگ کردن مو حداقل شش هفته تا دو ماه فاصله بیندازید. اگر مدام موهایتان را رنگ کنید شفافیت و جلای موهایتان را از بین می‌برید.

- حنا یک رنگ موی قوی با پوشش دهی فوق‌العاده است. اما اگر نتوانید با حنا رنگ مورد نظرتان را درست کنید هیچ کاری برای بازگرداندن آن نمی‌توانید انجام بدهید. در این صورت شاید یک آرایشگر حرفه‌ای بتواند با دکوپاژ که یک نوع دکلره قوی است رنگ را از روی موهایتان پاک کند.
é

- اگر موهایتان را دکلره کرده‌اید، روی آن رنگ تیره نگذارید چون دیگر نمی‌توانید آن را روشن کنید.

- رنگ مویی که با اکسیدان درست کرده‌اید را برای رنگ کردن مجدد استفاده نکنید.
منبع: ویژه نامه ایران بانو


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha