دانشمندان از آزمایش موفقیت آمیز واکسن ایدز روی میمونها خبر دادند. دانشمندان روز چهارشنبه اعلام کردند: داروی جدیدی که روی میمون‌ها آزمایش شده نتایج خیره کننده ای برای حفاظت از آنها برابر نسخه جانوری ویروس ایدز داشته و یک دستاورد بزرگ در راه ساخت واکسن اچ آی وی به حساب می‌آید. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، دانشمندان در نشریه quotation mark نیچر quotation mark گزارش دادند: بوزینه‌هایی که این دارو روی آنها آزمایش شده توانسته اند برابر مقدار بالایی از نسخه جانوری ویروس اچ آی وی مقاومت کنند.

آزمایش موفقیت آمیز توقف ویروس اچ آی وی در میمون ها

سلامت نیوز:دانشمندان از آزمایش موفقیت آمیز واکسن ایدز روی میمونها خبر دادند. دانشمندان روز چهارشنبه اعلام کردند: داروی جدیدی که روی میمون‌ها آزمایش شده نتایج خیره کننده ای برای حفاظت از آنها برابر نسخه جانوری ویروس ایدز داشته و یک دستاورد بزرگ در راه ساخت واکسن اچ آی وی به حساب می‌آید. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، دانشمندان در نشریه quotation mark نیچر quotation mark گزارش دادند: بوزینه‌هایی که این دارو روی آنها آزمایش شده توانسته اند برابر مقدار بالایی از نسخه جانوری ویروس اچ آی وی مقاومت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران ،مایکل فرزان رئیس این تحقیقات و استاد موسسه تحقیقاتی اسکریپس فلوریدا گفت: ما راهی را برای یک حفاظت طولانی، موثر و واکسن مانند برابر اچ آی وی پیدا کرده ایم. فرزان به خبرگزاری فرانسه گفت: این دارو یک حفاظت بسیار بسیار قوی ایجاد می‌کند. نشریه گزارش داد: این آزمایش ٤٠ هفته ای نشان داد که میمون‌هایی که این دارو روی آنها آزمایش شده حتی مقابل چهار برابر ویروس مورد نیاز برای آلوده شدن بوزینه‌ها مقاومت کرده اند.

تحقیقات بیشتر که نتایج آن هفته آینده در یک کنفرانس در سیاتل اعلام خواهد شد نشان می‌دهد، میمون‌های مورد آزمایش قرار گرفته یک سال پس از تزریق واکسن برابر هشت و ١٦ برابر دوز آلوده کننده نیز مقاومت خواهند کرد. تلاش برای ساخت واکسن ایدز از مدتها قبل شروع شده است. واکسن‌های سنتی فقط توانسته اند یک حفاظت موقتی برابر این ویروس ایجاد کنند که تاحدودی به دلیل ماهیت متغیر این ویروس سرسخت بوده است. آزمایشها نشان می‌دهد این داروی جدید همچنین روی اچ آی وی انسانی که بسیار نزدیک به نسخه میمونی این ویروس است اثر دارد.

رئیس تحقیقات گفت: برخلاف آنتی بادی‌ها که نمی‌توانند بخش زیادی از گونه های اچ آی وی را خنثی کنند، پروتئینی(دارو) که ما ساخته ایم روی تمام گونه های آزمایش شده موثر بوده و احتمال ساخت یک واکسن موثر برای ایدز را بالا می‌برد. وی هشدار داد: البته قبل از هرگونه استفاده آزمایشی از دارو، ما باید مطالعات بیشتری در زمینه ایمنی دارو هم روی میمونها و هم روی انسان انجام دهیم. از سال ١٩٨١ حدود ٧٨ میلیون نفر در جهان به بیماری ایدز که سیستم ایمنی بدن را از بین ‌برده و انسان را برابر بیماری‌هایی نظیر سل، ذات الریه و دیگر امراض آسیب پذیر می‌کند، مبتلا شده اند.

براساس آمارهای سازمان ملل تاکنون ٣٩ میلیون نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. داروهایی که در اواسط دهه ٩٠ میلادی برای این بیماری ساخته شده نمی‌تواند از ابتلا به آن جلوگیری کند. آنتونی فائوسی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماریهای مسری آمریکا(ان آی اچی) می‌گوید، روند درمان ایدز تاکنون مادام العمر، دارای عوارض گوناگون و بسیار پرهزینه بوده است. فائوسی افزود: این تحقیقات نوآورانه یک گام مهم به سمت هدف ما یعنی بهبودی کامل ایدز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha