چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 140699

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: خشکسالی ناشی از کاهش شدید بارندگی در سال جاری ، این استان را تهدید می کند.

سلامت نیوز:  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: خشکسالی ناشی از کاهش شدید بارندگی در سال جاری ، این استان را تهدید می کند. 

سید علی وفایی مقدم روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: احیا نشدن چشمه های آب در مناطق سردسیری و کمبود آب و علوفه در مناطق گرمسیری و ایجاد شرایط بحرانی در فصل زمستان امری کم سابقه بوده که مشکلات زیادی را بویژه برای عشایر به همراه داشته است.

وی اظهارکرد: بارش باران در رفع و کاهش مخاطرات ناشی از خشکسالی این استان دیگر اثرگذار نیست.

این مسوول بیان کرد: خطر کم بارشی درحالی است که اوایل سال جاری سیل یکهزار و 400میلیارد ریال به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد.

وی اظهار کرد: این خسارات به زمین های کشاورزی، راهها و ابنیه وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال 150 میلیارد ریال اعتبارات خشکسالی بین دستگاه های اجرایی بنیاد مسکن ،آبفای روستایی، شهرداری ها، آتش نشانی ها، امور عشایر، جهاد کشاورزی و راه وشهرسازی این استان توزیع شده است.

وفایی مقدم با یادآوری وسعت خشکسالی در یکی از پرآب ترین استان های ایران افزود: اختصاص اعتبار برای آبرسانی سیار در فصل گرما از اولویت های کاهش مشکلات پدیده خشکسالی در کهگیلویه وبویراحمد است.

میزان بارندگی کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری حدود 130میلیمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha