به منظور حفاظت از پوست خود در مقابل سرمای زمستان از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

دکترپروین منصوری در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت:سرما به ویژه اگر همراه با رطوبت و باد باشد اثرات عمیقی در قسمت های انتهای بدن مثل نوک انگشتان دست و پا، نوک بینی و لاله گوش می گذارد که به خصوص در ارتفاعات و مواقع یخ زدگی می تواند به آسیب بافت های پوستی منجر شود.

وی گفت: در معرض سرمای دائم بودن باعث بروز یک سری لکه و برجستگی های قرمز رنگ متمایل به بنفش به خصوص در انگشتان دست و پا شده که اگر شدید باشد، منجر به سیاه شدن بافت پوست می شود؛ گرم کردن ناگهانی و ماساژ دادن در چنین شرایطی موجب تخریب بافت پوستی می شود و باید از آن خود داری کرد. 

این متخصص پوست ومو  تصریح کرد: خشکی ، قرمز شدن و ترک خوردگی پوست، شایع ترین مشکلات پوستی در فصل زمستان است که با محافظت و پوشش پوست بوسیله دستکش و لباس های گرم ، استفاده از صابون های ملایم و کرم های مرطوب کننده می توان از آسیب های آن جلوگیری کرد، همچنین از شستشوی زیاد پوست در این فصل باید پرهیز کرد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اشعه خورشید در روزهای برفی ممکن است منجربه  آفتاب سوختگی شود که حتما در چنین روزهای باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کرد همچنین برخی از لوازم آرایشی  و عطرها در برابر نور آفتاب، پوست را تحریک کرده و منجر به ایجاد لک می شوند

وی خاطر نشان کرد: استفاده از لباس های پشمی در زمستان برای کسانی که دارای آلرژی و آگزما هستند ممکن است خارش های پوستی ایجاد کند، لذا توصیه می شود این افراد حتما از لباس های نخی در زیر لباس های پشمی استفاده کنند. همچنین هوای گرم و خشک در اطاق می تواند برای پوست مضر باشد لذا برای رفع این مشکل می توان از دستگاهی بخور برای ایجاد رطوبت در فضا استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha