پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
کد خبر: 142696

نیازی نیست تا یکی از افراد علاقه‌مند سبزی‌ها باشید تا از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید، حتی کسانی که روزانه مقدار کمی سبزی مصرف می‌کنند زندگی سالم‌تری دارند. یکی از ویژگی‌های حیرت‌آور سبزی‌ها نقش آن‌ها در کاهش وزن است.

برای مبارزه با چاقی، کلم و هویج بخورید

سلامت نیوز: نیازی نیست تا یکی از افراد علاقه‌مند سبزی‌ها باشید تا از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید، حتی کسانی که روزانه مقدار کمی سبزی مصرف می‌کنند زندگی سالم‌تری دارند. یکی از ویژگی‌های حیرت‌آور سبزی‌ها نقش آن‌ها در کاهش وزن است.


به گزارش سلامانه به نقل از دیلی میل، مصرف روزانه حتی مقدار کمی از برگ‌های سبز و نارنجی سبزی‌ها به نحو شگفت‌انگیزی احتمال ابتلا کودک دارای اضافه‌وزن یا چاق به برخی بیماری‌ها مانند دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و ریوی را کاهش می‌دهد. فارغ از اینکه تحقیقات انجام‌شده نشان داده است سبزی‌ها حتی در کاهش وزن هم اثرگذار هستند، نکته مهم و حیاتی انتخاب نوع سبزی مصرفی است.


بر همین اساس، افزایش مصرف سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم بروکلی و هویج برای کودکان خطر بروز چاقی‌های بیمارگونه در آن‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این میزان انسولین خون کودکان چاقی که از سبزیجاتی گفته شده استفاده می‌کردند افزایش چشم‌گیری داشت. کودکانی که به‌صورت منظم سبزی‌ها غیر نشاسته‌ای می‌خوردند خود را در برابر برخی بیماری‌ها به‌خصوص دیابت ایمن می‌کردند.

تغییراتی که در اثر استفاده از سبزی‌ها غیر نشاسته‌ای در سلامت کودکان ایجاد می‌شود آن‌چنان مشهود است که متخصصان پیشنهاد می‌کنند آن‌ها همراه غذای ظهرشان حتماً یک ظرف سالاد استفاده کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha