چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری جدی این سازمان و دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور تا مرحله مجازات خاطیان فرودگاه جده خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری جدی این سازمان و دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور تا مرحله مجازات خاطیان فرودگاه جده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعید اوحدی با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده در هشتم فروردین و تلاش دو پلیس خاطی فرودگاه در هتک حرمت دو نوجوان ایرانی گفت: بلافاصله با هوشیاری این دو نوجوان و اعتراض مردم این دو پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: پس از اطلاع سازمان حج از این واقعه تأسف بار نماینده بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده به فرودگاه آمدند و به طور جدی پیگیر ماجرا شدند.

اوحدی ادامه داد: فشار طرف ایرانی باعث حضور رئیس پلیس جده و همچنین پزشکی قانونی در محل حادثه شد و رئیس پلیس جده ضمن حضور در جمع زائران ایرانی و عذرخواهی از مردم قول پیگیری و اشد مجازات خاطیان را داد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صبح آن روز شخصاً با آقای قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه گفتگوی تلفنی داشته است گفت: ایشان نیز بلافاصله در یادداشتی رسمی کاردار و سرکنسول عربستان را احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به وی اعلام کرد و خواستار مجازات پلیس های خاطی شد.

وی با بیان این که دستگاه قضایی با همراهی دستگاه دیپلماسی پیگیر این ماجراست افزود: پس از احضار نمایندگان سفارت عربستان این افراد مراتب تأسف و عذرخواهی خود را اعلام کردند.

اوحدی با تاکید بر پیگیری ماجرا تا رسیدن به نتیجه مطلوب و مجازات خاطیان و عذرخواهی دولت عربستان گفت: به هر حال پرونده در حال پیگیری است و به خانواده این افراد نیز در این باره اطمینان خاطر داده ایم، ولی با این حال ضروری است به لحاظ حفظ حریم خانواده ها و حساسیت موضوع از دامن زدن بی جهت به آن در برخی رسانه ها و جامعه خودداری شود.

اقامت شبانه زائران در کاظمین

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به قرارگرفتن برنامه اقامت شبانه زائران در کاظمین گفت: در این شهر مشکل امنیتی نداریم و زائران طبق برنامه می توانند یک شب در آنجا اقامت کنند.

اوحدی افزود: بیش از ۱۴۰ هزار زائر در نوروز به عتبات عالیات اعزام شده اند.

وی با بیان این که این آمار نشان دهنده افزایش ۲۵ درصدی اعزام زائران است گفت: سازمان حج و زیارت همواره برای افزایش سطح خدمات زائران تلاش می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در آزاد سازی تکریت و راههای مواصلاتی به سامرا گفت: طبق اطلاع ما در مسیرهای سامرا امنیت برقرار است و به محض تأیید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق برنامه اعزام زائران به سامرا نیز در دستور کار قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha