سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 145166

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، تغذیه مناسب و سالم را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سلامت جامعه است و گفت: اطلاع‌ رسانی و افزایش دانش مردم برای خودمراقبتی در زمینه تغذیه، می‌تواند به مردم کمک کند انتخاب بهتر و در نتیجه زندگی سالم‌تری داشته باشند.

سلامت نیوز: مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، تغذیه مناسب و سالم را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سلامت جامعه است و گفت: اطلاع‌ رسانی و افزایش دانش مردم برای خودمراقبتی در زمینه تغذیه، می‌تواند به مردم کمک کند انتخاب بهتر و در نتیجه زندگی سالم‌تری داشته باشند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، خورشید وسکویی با اشاره به موضوع روز جهانی بهداشت در سال 2015، گفت: روز هفتم آوریل برابر با 18 فروردین‌ ماه «روز جهانی بهداشت» نام‌ گرفته است، همه‌ ساله سازمان جهانی بهداشت یکی از اولویت‌های مربوط به سلامت عمومی را به‌ عنوان موضوع و شعار سال انتخاب می‌کند، امسال نیز سازمان جهانی بهداشت موضوع ایمنی غذا از مزرعه تا سفره را به‌ عنوان شعار سال معرفی کرده است. این موضوع با هدف تشویق دولت‌ها برای ارتقای ایمنی غذا و تشویق مصرف‌کنندگان و مردم به حصول اطمینان از بی‌خطر بودن غذاهای مصرفی است.
افزود: به همین منظور و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با توجه به تعطیلات عید نوروز و فرصت محدود برنامه‌ریزی، در کشور ما، هفته سلامت از یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است و شعار بهداشتی «سال ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» و شعار هفته سلامت عزم ملی برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت نامگذاری شده است.
وی در ادامه گفت: تهدیدات جدید برای ایمنی مواد غذایی به‌ طور مداوم در حال ظهور و بروز هستند و تغییر در شیوه تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی، تغییر در محیط زیست، ظهور عوامل بیماری‌زای جدید، مقاومت ضد میکروبی، سیستم ایمنی مواد غذایی را به چالش کشیده‌اند. روز جهانی بهداشت (2015) فرصتی است تا به مسئولان دولتی، کشاورزان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، متخصصان بهداشت و سلامت و همچنین مصرف‌کنندگان، در مورد اهمیت ایمنی مواد غذایی و هر چیزی که در احساس امنیت و اعتماد به غذای داخل بشقاب نقش دارد، هشدار داده شود.
مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: تغذیه مناسب و سالم یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سلامت جامعه است هفته سلامت فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه تغذیه مناسب و نقش آن در ارتقای سلامت جامعه و تأکید بر اصلاح سبک تغذیه مردم، به اطلاع‌ رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه پرداخته شود. اطلاع‌ رسانی و افزایش دانش مردم برای خودمراقبتی در زمینه تغذیه، می‌تواند به مردم کمک کند انتخاب بهتر و در نتیجه زندگی سالم‌تری داشته باشند.
وسکویی اهم برنامه‌های گروه آموزش به بیمار مدیریت امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفته سلامت، آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد جنبه‌های مختلف سلامتی با رویکرد برجسته کردن شعار هفته سلامت و حساس کردن بیماران و همراهان در مورد سبک تغذیه سالم به‌ منظور افزایش اطلاعات سلامتی جامعه عنوان کرد و گفت: در راستای این هدف، 16 عدد رسانه آموزشی و دو عدد پوستر با محوریت شعار سال در موضوعات مختلف ایمنی غذایی تهیه‌ شده است.
وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام‌ شده با بیمارستان‌های تحت پوشش، 30 جلسه آموزشی در زمینه ایمنی غذایی جهت بیماران بستری، همراهان بیمار و مراجعان به بیمارستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: گروه پرستاری معاونت درمان با همکاری دفاتر پرستاری 16 بیمارستان دولتی تحت پوشش دانشگاه، پایگاه‌های سلامت را روز شنبه (5 اردیبهشت‌) و با هدف غربالگری فشارخون و ارائه مشاوره تغذیه بر پا می‌کند و فشارخون مراجعان، به‌صورت رایگان اندازه‌گیری و اطلاعات خود مراقبتی و مشاوره و راهنمایی‌های لازم در مورد عوارض فشارخون بالا و راه‌های پیشگیری از آن، سبک زندگی و تغذیه سالم ارائه و مطالب آموزشی نیز در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha