وزیر بهداشت با بیان اینکه 40 درصد مردم ایران دچار اضافه وزن هستند، پیشگیری را مقدم بر درمان عنوان و بر مراقبت مردم از سلامت خود تاکید کرد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه 40 درصد مردم ایران دچار اضافه وزن هستند، پیشگیری را مقدم بر درمان عنوان و بر مراقبت مردم از سلامت خود تاکید کرد.

به گزارش سلامت  نیوز به نقل ازخبرگزاری ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم پیاده‌روی خانوادگی که روز جمعه با حضور وزیر ورزش و شهردار تهران برگزار شد، گفت: امروز چهارمین روز از هفته سلامت است هر ساله به صورت نمادین در اول اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود اما هر روز باید روز و هفته سلامت باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به سلامت خود اظهار کرد: مردم باید به وزن، تغذیه و سبک زندگی خود توجه کنند. امروز مردم در پنج نقطه تهران جمع شدند و فعالیت‌های فیزیکی مانند پیاده‌روی دارند تا از افزایش وزن جلوگیری کنند.

وزیر بهداشت از اضافه وزن 40 درصد از مردم ایران خبر داد و افزود: متاسفانه نزدیک به 20 میلیون نفر از افراد کشور دچار چاقی هستند که این موضوع بسیار بد است و گرفتاری‌های زیادی را به خصوص برای نسل‌های آینده ایجاد خواهد کرد و عوارض متعددی را متوجه قلب، مفاصل، کلیه‌ها، استخوان‌ها و مغز خواهد کرد، بنابراین مردم باید حتما مسائل تغذیه‌ای و ورزشی را رعایت کنند تا افزایش وزن نداشته باشند.

هاشمی با تاکید بر نقش موثر تغذیه در سلامت گفت: مردم باید از تغذیه خود مراقبت کنند. برای مثال میزان نمک و شکر در افزایش وزن بسیار مهم است. تغییر زندگی روزمره ماشینی و آپارتمان‌نشینی با انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی میسر است، به خصوص در کودکان که باید روی تغذیه آنها بسیار دقت شود.

وی همچنین اظهار کرد: در گذشته این سبک از زندگی یعنی استفاده از رایانه و بازی‌های کامپیوتری وجود نداشت اما امروزه این نوع سبک زندگی منجر به بی‌تحرکی شده است. امیدواریم که این حرکت نمادین که با کمک وزارت ورزش و جوانان و شهرداری تهران برگزار شد، آغازی برای توجه هر روز ما به بحث سلامت باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است. ادامه داد: درمان پرهزینه بوده و حتی در برخی موارد بشر نتوانسته روش درمانی مناسبی پیدا کند بنابراین عقل حکم می‌کند حتما به بحث‌های پیشگیری، فعالیت بدنی و پرهیز از مصرف مواد مضر توجه شود. اگر همه مردم به ورزش توجه داشته باشند، طبعا نشاط اجتماعی به دنبال آن خواهد آمد.

هاشمی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درخصوص وجود سگ‌های ولگرد در اطراف بوستان جوانمردان این مکان را با 10 سال پیش مقایسه کرد و گفت: این محل هم از نظر بهداشتی و هم از نظر اجتماعی محل بسیار نامناسبی بود، اما خوشحالیم که در حال حاضر این وضعیت درست شده و مردم به راحتی در فضای سبز این بوستان رفت و آمد می‌کنند البته موضوع سگ‌های ولگرد را نیز حتما به اداره بهداشت محیط و کار ارجاع می‌دهم تا کارهای لازم در این خصوص انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha