عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان گفت: آمار معلولیت در کشور از 10 به 15 درصد افزایش یافته و طولانی شدن زمان ارسال و تصویب این قانون به ضرر معلولان خواهد بود.

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان گفت: آمار معلولیت در کشور از 10 به 15 درصد افزایش یافته و طولانی شدن زمان ارسال و تصویب این قانون به ضرر معلولان خواهد بود.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه معلولان با مشکلات پیچیده ای در جامعه مواجه هستند، اظهار داشت: معلولان نمی توانند به راحتی به مراکز مختلف بروند و حتی در سطح شهر تردد کنند که تمامی این موارد به دلیل مناسب سازی نشدن اماکن و معابر شهری است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بازنگری لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان مفاد مختلفی دارد که در آن راهکارهای لازم برای مناسب سازی، معیشت، تفریح، آموزش، اشتغال و مسکن معلولان در نظر گرفته شده است که البته تمامی این موارد در صورت اجرایی شدن محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه معلولان نباید در سیاستگذاری های کشور فراموش شوند، خاطرنشان کرد: فقدان مدیریت علمی و تعدد مراکزی که در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مد نظر قرار گرفته، موجب شده نیاز به یک مدیریت یکپارچه در حوزه معلولان احساس شود، بنابراین لایحه مذکور که در راستای احقاق حقوق معلولان است باید هر چه سریعتر به مجلس ارسال شود.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر 11 میلیون نفر معلول وجود دارد در حالی که یک هزار و 800 مرکز توانبخشی در کشور وجود دارد و یک صد هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی را حمایت می کنند.

 این در حالی است که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دلیل تاخیر در بررسی لایحه اصلاح قانون جامع حمایت از معلولان را پیشنهادات مذکور در این لایحه عنوان و اعلام کرد که لایحه مذکور به زودی تقدیم مجلس خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha