یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 150557

طبق یک تحقیق جدید، مصرف رژیم غذایی غربی در افراد مبتلا به سرطان پروستات موجب افزایش احتمال مرگ در آنها می شود.

سلامت نیوز: طبق یک تحقیق جدید، مصرف رژیم غذایی غربی در افراد مبتلا به سرطان پروستات موجب افزایش احتمال مرگ در آنها می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند خوردن رژیم غذایی مملو از گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده، مواد لبنی پرچرب، و غلات بدون سبوس می تواند منجر به افزایش قابل توجه خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات و در مجموع افزایش میزان مرگ و میر افراد در مقایسه با مصرف رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه، ماهی، غلات سبوس دار، و روغن های سالم شود.

«خورگه چاوارو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج مطالعه ما نشان می دهد رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند برای مردان مبتلا به سرطان پروستات مفید بوده و موجب کاهش احتمال مرگ آنها شود.»

در این مطالعه محققان داده های مربوط به سلامت و رژیم غذایی بیش از ۹۰۰ مرد شرکت کننده در فاز ۱ و ۲ مطالعه سلامت پزشکان که مبتلا به سرطان پروستات بودند را مورد بررسی قرار دادند. این افراد که همگی پزشک بودند به مدت ۱۴ سال بعد از تشخیص بیماری تحت نظر بودند و به دو گروه پیروی کننده از الگوی رژیم غذایی غربی و الگوی رژیم غذایی محتاطانه (که سبزیجات، میوه، ماهی، بنشن، و غلات سبوس دار مصرف می کردند) تقسیم شدند.

آنها متوجه شدند مردانی که عمدتاً رژیم غذایی غربی مصرف می کردند، دو و نیم برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات قرار داشتند و افزایش احتمال مرگ به هر دلیلی در آنها ۶۷ درصد بود. مردانی که عمدتاً از رژیم غذایی محتاطانه پیروی می کردند ۳۶ درصد کمتر در معرض مرگ به هر دلیلی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha