پژوهشگاه رویان با مشارکت خیرین، کارخانه تولید سلول را تا پایان امسال در تهران افتتاح خواهد کرد.بناست محققان، با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی و سلول درمانی، تحقیقات گسترده‌ای را برای تولید سلول با هدف درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در این کارخانه انجام دهند.

سلامت نیوز:پژوهشگاه رویان با مشارکت خیرین، کارخانه تولید سلول  را تا پایان امسال در تهران افتتاح خواهد کرد.بناست محققان، با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی و سلول درمانی، تحقیقات گسترده‌ای را برای تولید سلول با هدف  درمان بیماری‌های صعب‌العلاج  در این کارخانه  انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،آن طور که دکتر حمید گورابی رئیس پژوهشگاه رویان گفت؛ کارخانه تولید سلول در فضایی به مساحت 1500متر مربع با کمک یک شرکت داروسازی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  تا پایان امسال راه‌اندازی شود. قرار است این کارخانه، سلول‌هایی را در سطح  استانداردهای جهانی تولید کند و در اختیار بیماران نیازمند به سلول درمانی قرار دهد.


دکتر گورابی با اشاره به اینکه «مشکل سلول درمانی در کشور کمی دانش و مهارت محققان ایرانی نیست، بلکه  کمبود فضای فیزیکی و استاندارد برای تکمیل  و بهره‌برداری از تحقیقات برای درمان بیماری‌هاست»، گفت: افتتاح کارخانه تولید سلول به محققان ایرانی کمک می‌کند تا در فضایی کافی بتوانند سلول‌ها را در استانداردهای جهانی تولید کنند و این سلول‌ها را در اختیار مراکز درمانی تهران و شهرستان‌ها برای درمان بیماری‌های غضروفی،آرتروز،بای پس قلبی و برخی از مبتلایان به سرطان قرار دهند.


رئیس پژوهشگاه رویان در ادامه  افزود: به نظر می‌رسد در آینده نزدیک، کشور ما بتواند بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج را با استفاده از سلول درمانی درمان کند، که لازمه این کار بهره‌گیری از تحقیقات علمی در محیط‌های استاندارد برای درمان بیماران مبتلا به مشکلات پوستی، قلبی، غضروفی، آرتروز و ... است. او  مشکل اصلی در رابطه با خدمات ارائه شده در زمینه سلول درمانی را نبود همکاری بیمه‌ها بیان کرد و گفت: امیدواریم در کنار پیشرفت علم و راه‌اندازی کارخانه تولید سلول،بیمه‌ها نیز وارد عمل شوند و این خدمات را پوشش بدهند. پوشش بیمه‌ای خدمات سلول درمانی هزینه‌های درمانی سیستم سلامت را تقلیل می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha