دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 153278

سلامت نیوز:ورزش می تواند از تجمع چربی جلوگیری كند و باعث سوخت و ساز راحت تر چربی در بدن شود، به طوری كه ورزشكارانی كه روزه می گیرند می توانند انرژی مورد نیاز خود را از سوختن چربی ها تامین نمایند.


به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، ورزشكاران می توانند با یك برنامه غذایی غنی، انرژی مورد نیاز را برای فعالیت های ورزشی و حفظ ساختار بدنی در طول ماه مبارك رمضان به دست بیاورند. فراموش كردن ورزش در این ماه نه تنها به حفظ سلامت و قوای بدنی افراد كمك  نمی كند، بلكه مشكلاتی مثل اضافه وزن و كاهش توده عضلانی را به همراه خواهد داشت، لذا توصیه می شود كه ورزشكاران حرفه ای ورزش خود را با شدت ادامه دهند؛ اما ورزشكاران آماتور و افراد عادی روزه دار با كاهش شدت تمرین های ورزشی می توانند همچنان فعال باشند و در عین حال انرژی خودشان را از دست ندهند.

تداوم ورزش راهی مناسب برای حفظ سلامت و لذت بردن بیش تر از ماه مبارك رمضان است. اگر فرد اصول تغذیه ای صحیح را رعایت كندمی تواند در كنارروزه داری به ورزش منظم و ملایم نیز بپردازد و این طوری سلامت جسم خود را تأمین كند.


یكی از فلسفه های روزه داری، سلامت جسمانی و روحی است كه به تناسب اندام افراد كمك می كند و باعث می شود سوخت و ساز بدن انسان بهتر انجام شود. بافت چربی اگر كه بافت فعال و موثر در بسیاری از فرایندهای سوخت و سازی بدن نظیر ذخیره انرژی است؛


ولی از نظر ورزشكاران این بافت چربی، بافتی است كه كاهش درصدی از آن ها می تواند به افزایش كارایی آن ها كمك می كند به عنوان مثال در ورزش هایی نظیر فوتبال، كاهش درصد بافت چربی بدن می تواند كمك كند كه بازیكن سرعت و چابكی خودش را بالا ببرد و یا در وزش هایی مانند پرورش اندام، كاهش بافت چربی به ویژه چربی زیر پوستی می تواند در بهبود ظاهر عضلات آن ها موثر باشد؛ اما دقت كنید كه كاهش بافت چربی باعث می شود كه بسیاری از فعالیت های ورزشی با هدف تناسب اندام و كم كردن بافت چربی صورت گیرد.


در طی روزه داری با توجه به این كه از زمان سحر تا افطار هیچ تركیب غذایی مصرف نمی شود، لذا بدن مجبور است از ذخایر انرژی خودش به ویژه بافت چربی استفاده كند.

در واقع روزه گرفتن در صورت داشتن رژیم غذایی مناسب با كاهش ذخایر چربی كه در طول سال ذخیره شده، همراه است؛ و همین موضوع می تواند از فشردگی و انباشت چربی نیز جلوگیری كند و سلامتی و تناسب اندام فرد را هم به ارمغان بیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha