سلامت نیوز:سومیّن کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری برای توسعه 13لغایت 16 جولای 2015 برابر با 22 لغایت 25 تیر ماه جاری در شهر آدیسابابا، اتیوپی برگزار می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران این همایش بین المللی، نمایندگان سیاسی شامل سران کشورها،  دولت ها و وزارای دارایی، امور خارجه و همکاری و توسعه، همچنین همه موسسات مرتبط، سازمان های غیر دولتی و نهاد های بخش تجاری را گردهم خواهد آورد. این کنفرانس به یک نتیجه گفت و گو شده و به توافق رسیده بین دولتی منتهی خواهد شد که باید سهم مهمّی در حمایت از اجراء برنامه توسعه بعد از 2015 ایفا نماید.

اهداف این کنفرانس در قطعنامه 204/ 68 و 279/68 تبیین شده و بر موارد زیر متمرکز است:
1. ارزیابی رشد اجرای اجماع مونتری و اعلامیه دوحه و شناسایی موانع و محدودیت های موجود در دستیابی به اهداف و مقاصد توافق شده در آنها، همچنین اقدامات و ابتکارات برای رفع این محدودیت ها.
2. مخاطب قرار دادن موارد تازه و نوظهورموجود در تلاش های چند جانبه اخیر برای ارتقاء همکاری توسعه بین المللی:
- دورنمای همکاری توسعه نوظهور کنونی
- ارتباط متقابل همه منابع مالی توسعه
- هم افزایی بین اهداف مالی در سه بُعد توسعه پایدار، و
- نیاز به حمایت از برنامه توسعه بعد از سال 2015 سازمان ملل
3. توانمندسازی و تقویت سرمایه گذاری برای روند پیگیری توسعه
فرآیند آماده سازی بین دولتی کنفرانس در 17 اکتبر 2014 آغاز شد. این فرآیند شامل یک سری نشست های غیررسمی مهم و جلسات غیررسمی استماع دوجانبه با نهاد های مدنی و بخش تجاری بود که تا مارس  2015 و  همچنین  جلسات تهییه پیش نویس درباره اسناد نهایی که در ژانویه، آوریل و ژوئن 2015 برگزار شد.
***

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha