سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 153475

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که طولانی‌ شدن تحصیلات متوسطه، روشی موثر و قابل دسترس برای کاهش شیوع ویروس ایدز است.

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که طولانی‌ شدن تحصیلات متوسطه، روشی موثر و قابل دسترس برای کاهش شیوع ویروس ایدز است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اطلاعات جمع‌آوری شده از میان 7018 نفر در بوتسوانا در جنوب آفریقا حاکی از آن است که افزودن یک سال تحصیلی به دوره آموزش متوسطه خطر آلوده شدن با HIV را به طور میانگین تا 8 درصد کاهش می‌دهد.


بوتسوانا که یکی از کشورهایی با میزان بالای شیوع ویروس HIV است گزینه مناسبی برای انجام این مطالعه به حساب می‌آید چراکه سیستم آموزش آن نیز از سال 1996 تغییرکرده و میزان دوره تحصیلی متوسطه آن 10 ماه افزایش یافته است و فرصتی را فراهم می‌سازد تا نسبت آلودگی به این ویروس میان افرادی که قبل و بعد از این تغییر تحصیل می‌کرده‌اند، مقایسه شود.


در این بررسی مشخص شد که در این مدت تحصیلات متوسطه تاثیر حفاظتی و حمایتی چشمگیری برای مقابله با خطر شیوع HIV در بوتسوانا داشته است.
همچنین مشخص شد این تاثیر میان زنان بیشتر بوده به طوری که به ازاء هر سال تحصیلی بیشتر، خطر آلودگی با ویروس ایدز 12 درصد کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پزشکان معتقدند که کسب آگاهی و دانش کافی در مورد روش‌های پیشگیری از این آلودگی ممکن است یکی از تاثیرات مثبت تحصیل طولانی‌تر باشد. همچنین داشتن تحصیلات، فرصت‌های اقتصادی بیشتری در اختیار زنان قرار داده و متعاقبا از میزان حضور زنان در روابط جنسی پرخطر می‌کاهد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha