چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 153582

یک محقق و مدرس طب سنتی، تدابیر وعده سحر ماه رمضان را تشریح کرد و گفت: غذاهای غلیظ تشنگی روزه‌دار را بیشتر می‌کند.

سلامت نیوز:یک محقق و مدرس طب سنتی، تدابیر وعده سحر ماه رمضان را تشریح کرد و گفت: غذاهای غلیظ تشنگی روزه‌دار را بیشتر می‌کند.

 به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, یوسف اصغری درباره تدابیر وعده سحر ماه رمضان اظهار کرد: یکی از تدابیر ماه مبارک در وقت سحری به خصوص در فصول گرم که روزها نسبت به شب خیلی طولانی است, تدابیر تغذیه سحری است که لازم است شخص روزه دار از آن اطلاع داشته باشد که به بیان چند مورد از این موارد می‌پردازیم.-مواد غذایی در وعده سحری باید به گونه‌ای باشد که قوت آن زیاد و جذب و ایجاد انرژی آن زیاد باشد.به گفته وی غذاهایی که در وعده سحر مصرف می‌شود باید سرعت عبورشان از معده کُند باشد که فرد دیرتر احساس گرسنگی کند.

-البته در وعده سحر از غذاهایی استفاده شود که هنگام جذب توسط عروق، خیلی غلیظ نباشند تا ایجاد تشنگی در طول روز نکند مانند کله پاچه، فست فودها، مواد غذایی شور (مثل نمک، آجیل، ...).-مواد غذایی خیلی شیرین مثل عسل کوهی، خرما، شیرینی‌جات قنادی، شکلات, غذاهای خشک (مانند کباب‌ها)، در وعده سحر مصرف نشود.

-بهتر است که در وعده سحر از ادویه جات تند، سرخ کردنی‌ها، غذاهای بسیار چرب، غذاهای آماده و حاضری از جمله انواع ساندویچ سوسیس، کالباس، فلافل، همبرگر، پیتزا و انواع سُس تند، پنیر پیتزا، نان باگت یا خمیر، ماکارونی و ... مصرف نشود.این محقق و مدرس طب سنتی عنوان کرد: غذاهای یادشده به دلیل اینکه هنگام جذب آن توسط عروق ماساریقا یا مزانتریک قوام زیادی دارد و در بدن حرارت زیادی تولید می‌کند موجب بروز تشنگی در شخص می‌شود.

- در فصول گرم و در ایام روزه افراد دارای مزاج سرد می‌توانند عسل، خرما و گوشت قرمز در وعده سحر مصرف کنند ولی افراد دارای مزاج گرم از مصرف عسل، خرما و گوشت قرمز پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha