فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: اگر در خانواده سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، دیابت یا مرگ ناگهانی و سکته‌های قلبی وجود دارد، باید به‌ صورت مرتب و تحت نظر پزشک متخصص معاینه شده و سپس اقدام به روزه‌ گرفتن کرد.

سلامت نیوز:فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: اگر در خانواده سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، دیابت یا مرگ ناگهانی و سکته‌های قلبی وجود دارد، باید به‌ صورت مرتب و تحت نظر پزشک متخصص معاینه شده و سپس اقدام به روزه‌ گرفتن کرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،محمدحسین ماندگـــار درباره شرایط روزه‌داری برای بیماران قلبی گفت: روزه برای بیماران قلبی که کمتر از یک سال از عمل جراحی آن‌ها گذشته، ممکن است زیان‌آور باشد و توصیه نمی‌شود.
وی افزود: ساعات طولانی ماه مبارک رمضان در فصل تابستان باعث کم شدن آب در بدن شده و این کم‌آبی می‌تواند به بافت‌های پیوندی آسیب برساند، همچنین بیمارانی که طی یک سال گذشته فنر گذاری کرده‌اند و بیماران دیابتی که بیماری قلبی هم دارند نمی‌توانند روزه‌بگیرند.
وی افزود: بیماران قلبی که دارو مصرف می‌کنند و دوز داروهای آن‌ها به‌گونه‌ای است که باید هر 6 ساعت مصرف شود یا یک وعده آن در بین روز است، باید از نزدیک توسط پزشک بررسی شوند و درصورتی‌که برای بیماری آن‌ها زیان‌بار باشد از روزه‌داری منع می‌شوند.


این جراح قلب و عروق ادامه داد: بیمارانی که بیش از یک سال از عمل جراحی قلب آن‌ها می‌گذرد و دوز داروهای مصرفی آن‌ها به‌گونه‌ای تنظیم‌شده است که در طول زمان روزبه آن نیاز پیدا نمی‌کنند نیز می‌توانند با مشورت پزشک معالج خود اقدام به روزه گرفتن کنند.
این استاد دانشگاه تهران درباره مصرف مسکن‌ها نیز گفت: مصرف مسکن به‌خصوص ترکیبات قوی و داروهای ضد التهاب‌ غیر استروییدی می‌تواند افراد را دچار عارضه کند. ضمن اینکه مصرف خوسرانه این دسته از داروها باعث افت سیستم ایمنی بدن شده و مصرف آن‌ها بدون تجویز پزشک منع می‌شود. همچنین این دسته از مسکن‌ها برای کلیه نیز بسیار مضر هستند.


ماندگار در پاسخ به سؤالی درباره زنگ خطر برای ابتلا به بیماری‌های قلبی گفت: افراد مبتلا به بیماری های مادرزادی قلبی، از کودکی مورد آزمایش و تست‌های مختلف قرارگرفته و تحت نظر هستند. عمده بیماری‌های قلبی با علائم همراه است؛ ولی مشکل اصلی در کسانی است که علائم بیماری را دریافت نکرده‌اند که باید با مراقبت و حساسیت دنبال شود. مثلاً اگر در خانواده سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی، سابقه فشارخون بالا یا دیابت یا مرگ ناگهانی یا سکته‌های قلبی داشته‌اید، باید به‌صورت مرتب و تحت نظر پزشک متخصص چکاپ شوید و بیماری احتمالی را تحت کنترل و درمان قرار دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha