دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 154763

هویج یکی از بهترین سبزیجات دوستدار پوست است و بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی بر پایه این سبزی غنی از ویتامین و مواد معدنی تهیه شده است.

هویج بهترین سبزی دوستدار پوست

سلامت نیوز: هویج یکی از بهترین سبزیجات دوستدار پوست است و بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی بر پایه این سبزی غنی از ویتامین و مواد معدنی تهیه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، هویج یکی از بهترین سبزیجات دوستار پوست است و بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی بر پایه این سبزی غنی از ویتامین و مواد معدنی تهیه شده است. یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های موجود در هویج بتاکاروتن با پیش‌ساز ویتامین A است که به طور طبیعی می‌تواند از پوست محافظ کند. این ویتامین خواص آنتی‌ اکسیدانی دارد و به ترمیم بهتر اپیدرم و افزایش کشسانی آن کمک می‌کند.

این سبزی مزه و بوی خوبی دارد و می‌توان از آن به عنوان ماسک صورت برای درخشش و روشن شدن پوست هم کمک گرفت. برای این منظور آن را بپزید و یا یک قاشق آب لیمو، ۲ قاشق ماست و آب مخلوط کنید و به صورت و گردن بزنید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. بعد با آب خنک آن را پاک کنید. هویج خواص ضدUV دارد و می‌تواند در عین حال که کمی باعث برنزه شدن پوست می‌شود جلوی اثرات مضر نور آفتاب را هم بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha