چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: 155074

افراد چاق معمولاً به ویتامین اضافی نیاز ندارند چون از ویتامین-های موجود در غذاها، هنگام خوردن غذا بیش از حد دریافت كرده‌اند. ولی با شروع رژیم غذایی برای كاهش وزن، انبار ویتامین آنها كم كم ته می كشد و به اتمام می رسد.

آیا هنگام کاهش وزن نیاز به ویتامین داریم؟

سلامت نیوز: افراد چاق معمولاً به ویتامین اضافی نیاز ندارند چون از ویتامین-های موجود در غذاها، هنگام خوردن غذا بیش از حد دریافت كرده‌اند. ولی با شروع رژیم غذایی برای كاهش وزن، انبار ویتامین آنها كم كم ته می كشد و به اتمام می رسد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر محمد صادق كرمانی در وب سایت خود نوشت: كمتر از دو ماه از شروع رژیم غذایی فرد دچار علایم كمبود ویتامین می شود كه مهمترین این علایم عبارتند از:


1 ـ ریزش مو

موهای انسان در پیازچه های داخل پوست مستقرند و ویتامین ها این موها را نگه می دارند. وقتی كمبود ویتامین شروع شود (در رژیم كاهش وزن) ریزش مو نیز احتمالاً شروع خواهد شد. این گونه ریزش ها موقتی است و به سرعت با دریافت ویتامین، جلوی ریزش گرفته خواهد شد.


2 ـ اختلال قاعدگی

ویتامین ها یكی از عوامل مهم تنظیم در قاعدگی زنان اند و كاهش آنها در رژیم ها باعث اختلال قاعدگی می شود. با مصرف ویتامین، این پدیده از بین خواهد رفت یا نامنظمی آن كمتر خواهد شد.


3 ـ عدم كاهش وزن

همچنان كه گفته شد ویتامین ها نقشی مهم در تنظیم سوخت و ساز بدن دارند و وقتی مقدار ویتامین ها در اثر پیروی از رژیم لاغری كم شوند منجر به توقف یا كندی كاهش وزن خواهند شد. به همین دلیل، هرگاه احتمال كمبود ویتامین داده شود، برای فرد کپسول ویتامین + املاح (منیرال) تجویز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha