سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 155511

کمبود کلسیم یکی از مهمترین عوامل ایجاد رگه‌های شکننده روی ناخن است. گاهی هم قارچ ها می‌توانند باعث ایجاد این عارضه روی ناخن‌ها شوند. عده‌ای هم به دلیل کمبود مواد مغذی و ویتامین‌های A، B، C، D و E یا کمبود آهن یا روی در معرض شکنندگی ناخن قرار می‌گیرند.

سلامت نیوز:کمبود کلسیم یکی از مهمترین عوامل ایجاد رگه‌های شکننده روی ناخن است. گاهی هم قارچ ها می‌توانند باعث ایجاد این عارضه روی ناخن‌ها شوند. عده‌ای هم به دلیل کمبود مواد مغذی و ویتامین‌های A، B، C، D  و  E یا کمبود  آهن یا روی در معرض شکنندگی ناخن قرار می‌گیرند.

مردی 55 ساله هستم. متأسفانه مدتی است سطح ناخن هایم صاف نیست و رگه‌های عمودی روی آنها به وجود آمده است. ناخن هایم بشدت شکننده شده است. لطفاً مرا راهنمایی کنید که چرا این مشکل ایجاد شده و  چگونه می‌توانم مشکلم را حل کنم؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر روشنک سعیدی، مشاور پوست و زیبایی در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت: شکنندگی ناخن‌های دست و پا می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. کمبود کلسیم یکی از مهمترین عوامل ایجاد رگه‌های شکننده روی ناخن است. گاهی هم قارچ ها می‌توانند باعث ایجاد این عارضه روی ناخن‌ها شوند. عده‌ای هم به دلیل کمبود مواد مغذی و ویتامین‌های A، B، C، D  و  E یا کمبود  آهن یا روی در معرض شکنندگی ناخن قرار می‌گیرند.
البته در بسیاری مواقع هم مشاهده شده که عوامل خارجی از جمله استفاده مداوم  و مستقیم از مواد شوینده منجر به این مشکل شده است.
 بنابراین توصیه می‌شود هرگاه با ناصافی سطح ناخن مواجه شدید، در گام نخست  استفاده بدون دستکش  از مواد شوینده را محدود کرده، رژیم غذایی خود را مورد بازنگری قرار دهید.
در گام بعدی برای مدت دو هفته، از قرص، شربت یا قرص‌های جوشان کلسیم استفاده کنید. اگر پس از پایان دو هفته مشکل کمتر نشد، مشکل خود را  با  پزشک متخصص در میان بگذارید.
در این مرحله معمولاً پزشک با بررسی و تجویز آزمایش علت‌یابی می‌کند. اگر شکنندگی ناخن‌ها و تغییر بافت آنها ناشی از قارچ باشد می‌توان با تجویز قرص‌ها و پمادهای ضدقارچ این مشکل را برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha