مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: باید در صحت، سلامت، ایمنی و حتی حلیت کنسروهای گوشتی قاچاق شک کرد.

سلامت نیوز:مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: باید در صحت، سلامت، ایمنی و حتی حلیت کنسروهای گوشتی قاچاق شک کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، هدایت حسینی با اشاره به کنسروهای گوشتی که اخیرا در برخی فروشگاه ها و همچنین از سوی برخی فروشندگان و در وانت بارها به فروش می رسند، افزود: از سوی اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی، هیچ مجوزی برای واردات فرآورده های گوشتی صادر نشده و نخواهد شد.


وی ادامه داد: کنسروهای گوشتی وارداتی مذکور تقلبی، قاچاق و بطور قطع بدون مجوز سازمان غذا و دارو است، بنابراین به راحتی می توان در صحت، سلامت، ایمنی و حتی حلیت آنها تشکیک کرد. 


حسینی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که هرگونه واردات در حوزه فراورده های غذایی، پس از بررسی های لازم بازرسان مستقر در گمرک خواهد بود و مهمترین نظارت این بازرسان نیز بررسی وضعیت بهداشتی و همچنین حلیت آنها توسط نماینده ولی فقیه است.


وی گفت: موارد دیگر مانند نمونه برداری از محموله و آزمون های مختلف کارهای معمولی است که همواره انجام می پذیرد تا سلامت مردم تضمین شود. 
مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از مردم خواست همواره به بازرسان سازمان غذا و دارو اعتماد کرده و توصیه و هشدارهای بهداشتی این سازمان را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha