تولید گوشت نسبت به سبزیجات نیاز به مقدار بسیار بالاتری از آب دارد. برای تولید یک کیلوگرم گوشت نیاز به 5 تا 20 هزار لیتر آب است. در حالی که برای تولید یک کیلوگرم گندم، این نیاز بین 500 لیتر تا 4 هزار لیتر آب است. بوم شناسی توضیح می دهد که این تفاوت بسیار مهم است. چرا که شما باید آبی که حیوانات می نوشند و آب مورد نیاز برای تولید خوراک آن ها را نیز محاسبه کنید.

با خوردن غذاهای گیاهی در مصرف آب صرفه جویی کنیم

سلامت نیوز: با ادامه روند خشکسالی در کالیفرنیا، همه به کاهش مصرف آب تشویق شدند. بسیاری از کارشناسان می گویند قبل از گرفتن حمامی داغ و آرام بخش دو بار فکر کنیم به نصب سر دوش کم فشار، به تهیه توالتی با مصرف بهینه آب و غیره.

به گزارش سلامت نیوز این ها همه بسیار خوب است اما به گزارش بنیاد گریس افراد کمی می دانند که برای ایجاد تغییر واقعی باید  عادات غذایی خود را تغییر دهیم.

ممکن است بپرسید چگونه این کار را انجام دهیم؟ پاسخ بسیار ساده است: استفاده بیشتر از غذاهای گیاهی.

به گزارش روزنامه گاردین تولید گوشت نسبت به  سبزیجات نیاز به مقدار بسیار بالاتری از آب دارد. برای تولید یک کیلوگرم گوشت نیاز به 5 تا 20 هزار لیتر آب است. در حالی که برای تولید یک کیلوگرم  گندم، این نیاز بین 500  لیتر تا 4 هزار لیتر آب است.  بوم شناسی توضیح می دهد که این تفاوت بسیار مهم است. چرا که  شما باید آبی که حیوانات می نوشند و آب مورد نیاز برای تولید خوراک آن ها را نیز محاسبه کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که مثلا طبخ لوبیا به جای گوشت گاو ارزش دارد یا نه، توضیحات زیر را تماشا و برخی آمارها را بررسی کنید.

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha