سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 157256

طب سوزنی می‌تواند از راه‌های مختلف به تسکین علائم سینوزیت کمک کند.

سلامت نیوز:طب سوزنی می‌تواند از راه‌های مختلف به تسکین علائم سینوزیت کمک کند.

مردی 33 ساله هستم که مدتی است به سینوزیت حاد مبتلا شده ام. به دلیل مشکلات گوارشی امکان استفاده مداوم از آنتی بیوتیک‌ها را ندارم. می‌خواهم بدانم آیا طب سوزنی می‌تواند در این زمینه مرا کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز،دکتر زهرا شاه حسینی-متخصص طب سوزنی در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت: سینوزیت حاد به التهاب بینی و سینوس‌ها گفته می‌شود که با علائمی همچون انسداد، احتقان، ترشح پشت حلق، درد در نواحی مختلف صورت و در برخی موارد تب و بی‌حالی بروز می‌کند.


سینوزیت حاد می‌تواند به علت عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی ایجاد شود. از میان عوامل مستعد کننده سینوزیت می‌توان به عفونتهای دستگاه فوقانی تنفسی، رینیت آلرژیک، دیابت، اختلالات ساختمانی بینی، استعمال دخانیات و عفونتهای دندان اشاره کرد.


در درمان سینوزیت معمولاً از داروهایی مثل استامینوفن و بروفن برای تسکین درد استفاده می‌شود. البته بخور و شست‌وشو با محلول‌های نمکی نیز می‌تواند مفید باشد. از سوی دیگر باید بدانیم که درمان ضد باکتریایی با استفاده از آنتی بیوتیک ها فقط در بیمارانی باید انجام شود که حال عمومی خوبی ندارند. طب سوزنی هم می‌تواند از راه‌های مختلف به تسکین علائم سینوزیت کمک کند. برای مثال با افزایش گردش خون موضعی به کاهش التهاب و به دنبال آن کاهش درد کمک می‌کند.  تحریک اعصاب موجود در عضلات و سایر بافتها به منظور افزایش  ترشح اندورفین‌ها و سایر فاکتورهای عصبی شیمیایی از دیگر مزایای طب سوزنی است، افزایش سطح اندورفین‌ها و نوروپپتید وای به مبارزه با اثرات منفی سینوزیت کمک می‌کند.


 از سوی دیگر طب سوزنی با تقویت ترشح فاکتورهای عروقی و تنظیم ایمنی به کاهش التهاب کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha