واگذاری ۲۰۰ هکتار از جزیره آشوراده و میانکاله به گلستان، دوستداران محیط زیست را نگران کرده است، درحالی که مدیریت یکپارچه آن را طلب می کنند.

سلامت نیوز: واگذاری ۲۰۰ هکتار از جزیره آشوراده و میانکاله به گلستان، دوستداران محیط زیست را نگران کرده است، درحالی که مدیریت یکپارچه آن را طلب می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بحث جدایی شبه جزیر میانکاله و آشوراده و تفکیک آن همواره در سالهای اخیر در محافل سیاسی و اجتماعی مطرح بوده است تا که جایی نماینده مردم شرق مازندران نیز خواستار مدیریت یکپارچه این ذخیره گاه زیست کره شد.

به تاکید کارشناسان، بیش از ۵۰ سال این منطقه حفاظت شده و پناهگاه و بیش از ۴۰ سال به عنوان ذخیره گاه بین المللی است و به حالت تعادلی در مدیریت رسیده است و چیزی نیست که امروز آن را به گروه دیگری سپرد و انتظار داشت که آنها نیزهمان چارچوب ها را رعایت کنند.

علاوه بر میانکاله، بیکاری فرزندان شاهد، ارتقای گمرک بندر امیرآباد، وضعیت نامناسب راههای مازندران، پروژه ملی مرغ لاین و نبود سند آمایش از دیگر مسائلی بود که نمایندگان مازندران به آن اشاره کرده اند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس پیش از ظهرسه شنبه در جمع مسئولان استان مازندران، با انتقاد از واگذاری بخشی از میانکاله به استان گلستان، خواستار اعمال مدیریت یکپارچه آن شد.

انتقاد از واگذاری آشوراده به گلستان

احمدعلی مقیمی با بیان اینکه باید میانکاله مدیریت یکپارچه شود، اذعان داشت: میانکاله و جزیره آشوراده جزو استان مازندران است اما ۲۰۰ هکتار از جزیره آشوراده به استان گلستان واگذار شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی به دیگر دغدغه های فراروی استان اشاره کرد و گفت: گفت: با توجه به اینکه ۳۷ سال از پیروزی انقلاب می گذرد هنوز تعدادی از فزرندان شهدا بیکار هستند.

مقیمی خواستار تسریح در برداشت شیر و تسریح در پرداخت گندم و کلزا از سال ۹۲ شد.

وی بیان کرد: گمرک امیرآباد به عنوان یک بندر ملی باید ارتقاء یابد و سد گلورد اتمام آن سریع تر انجام شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شمال متعلق به همه کشور است، گفت: باید به شمال کشور نگاه ملی و منطقه ای دولتمردان داشته باشند.

بیکاری بحران زا در مازندران

حجت الاسلام علی اکبر ناصری در خصوص وضعیت راههای مواصلاتی به این استان، اظهارداشت: این استان با مشکل کمربندی ها و کنار گذرها و همچنین با مشکل بحران زای بیکاری مواجه است.

وی  مرغ لاین را یک پروژه ملی منطقه ای عنوان کرد و افزود: دولت باید در خصوص مرغ لاین باید توجه و حمایت ویژه صورت گیرد.

حجت الاسلام ناصری در مورد برنج، اذعان داشت: با توجه به هزینه بالای مصرف برنج  نیاز به یارانه تولید دارد.

حجت الاسلام ناصری وظیفه حاکمیت را توجه به مسائل فرهنگی و اخلاقی اعلام کرد.

همچنین نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه با آغاز دوران جدید به نبود سند آمایش توسعه در مازندران اشاره کرد و گفت: بدون سند آمایش نمی توانیم استان را مدیریت و برنامه ریزی داشته باشیم و باید این سند مورد تدوین قرار گیرد.

وجود ۳۰۰ هزار بیکار در مازندران/ تخریب تدریجی چشمه سورت

محمد دامادی در خصوص مشکلات بیکاری در استان، اظهار داشت: ۳۰۰ هزار بیکار در استان داریم که باید برای رفع این معضل با فعالان اقتصادی نشست داشته باشید.

وی با توجه به وضعیت نسبی استان دریا، جنگل و صنعت توریسم، تصریح کرد: از این ظرفیت ها در استان به خوبی استفاده نشده است و باید برنامه ریزی های برای توسعه استان صورت گیرد.

دامادی به اثر طبیعی چشمه سورت اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه چشمه سورت یکی از جاذبه های گردشگری است به دلیل نبود راه دسترسی در حال از بین رفتن است.

وی بیان کرد: ۱۷۰۰ روستا در کشور وجود دارد که با تانکر آب شرب به آنها توزیع می شود که هنوز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی روستاها محقق نشده است.

دامادی در خصوص بخش کشاورزی، اذعان داشت: هنوز الگوی کشت در استان نداریم و نمی دانیم چه باید کاشته شود درحالی که می توانیم برای این امر، مازندران را پایلوت قرار دهیم.

وی در خصوص پارک موزه دفاع مقدس ساری، گفت: پارک موزه دفاع مقدس در ردیف بودجه ای با یک نگاه ویژه به آن قرار گیرد تا به اتمام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha