شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 159047

کفش ورزشی استاندارد در هر ورزشی خصوصیات خاص خود را داراست. مثلا وقتی ورزشکار بسکتبال بازی می‌کند باید کفشی به پا کند که کمی ساقه داشته باشد تا از مچ پا محافظت کند. چون بسکتبال نیاز به به حرکات چرخشی درجا دارد.

سلامت نیوز:کفش ورزشی استاندارد در هر ورزشی خصوصیات خاص خود را داراست. مثلا وقتی ورزشکار بسکتبال بازی می‌کند باید کفشی به پا کند که کمی ساقه داشته باشد تا از مچ پا محافظت کند. چون بسکتبال نیاز به به حرکات چرخشی درجا دارد.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر شاهین صالحی، متخصص طب ورزش در سایت سلام دکتر نوشت: کفش ورزشی استاندارد در هر ورزشی خصوصیات خاص خود را داراست. مثلا وقتی ورزشکار بسکتبال بازی می‌کند باید کفشی به پا کند که کمی ساقه داشته باشد تا از مچ پا محافظت کند. چون بسکتبال نیاز به به حرکات چرخشی درجا دارد. ورزشکارانی که فوتبال چمنی بازی می‌کنند کفش‌هایشان حاوی میخ‌هایی است که بتواند تعادل را روی زمین بهتر حفظ کند.

حتی کفش‌های ورزشی طوری طراحی شده‌اند که وقتی ورزشکاران در هوای بارانی یا آفتابی تمرین می‌کند تعداد میخ‌های زیر کفش‌ها از هم متفاوت باشد. کف کفش‌های دومیدانی نیز از میخ‌های آهنی ریزی ساخته شده است تا اصطکاک کافی با پیست دومیدانی برای دونده ایجاد شود.

اگر کفش استاندارد برای ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی در نظر بگیریم کفش باید قدرت جذب کنندگی خوب و اصطکاک مناسبی با زمین داشته باشند. همچنین کفشی که ورزشکار استفاده می‌کند حتما باید قوس کف پا را پر کند. اگر قوس کف پا در کفش مناسب نباشد، باعث ایجاد درد در پنجه و ساق پا می‌شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم آناتومی سالم پای فرد است.

کاهش یا افزایش قوس کف پا وجود برجستگی استخوانی مانند هالوس والگوس و ... اختلالاتی هستند که استاندارد کفش را تغییر می‌دهند. همانطور که چهره هر فری منحصر به خود فرد است کفش نیز باید منحصر به خود فرد باشد.می‌دانستید بازیکنان حرفه‌ای کفش‌هایی مخصوص به خود دارند که برای آنها ساخته شده است؟ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha