یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 159075

پژوهشگران در آخرین مطالعات خود موفق به شناسایی هورمونی شدند که بر اثر ورزش در انسان ترشح می شود.

سلامت نیوز: پژوهشگران در آخرین مطالعات خود موفق به شناسایی هورمونی شدند که بر اثر ورزش در انسان ترشح می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این هورمون «آیریسین» نام دارد و در سطوح نانوگرم در جریان خون وجود دارد که طی فرایند ورزش کردن افزایش پیدا می کند.
پژوهشگران در سال ۲۰۱۲ هورمون آیریسین را که به طور بالقوه در موش ها وجود داشت، کشف کردند که البته بسیار قابل توجه و مهم به نظر می رسید. زمانی که سطح این هورمون در موش ها افزایش پیدا می کرد، سوخت و ساز بدن آن ها بهبود می یافت.


در حال حاضر پزشکان موفق به شناسائی  این هورمون در انسان شده اند. پژوهشگران معتقدند وجود این هورمون یکی از دلایلی است که اثر ورزش بر سلامت انسان را ثابت می کند. قابل توجه است که هورمون جدیدی که در انسان شناسایی شده همانند هورمون آیریسین در موش ها بوده و در محدوده گردش خون وجود دارد.
دانشمندان در این رابطه اعلام کردند که اگرچه هورمون آیریسین در سطوح پایین (نانوگرم) در جریان خون وجود دارد اما با سایر هورمون های مهم بیولوژیکی بدن همچون هورمون انسولین قابل مقایسه است.
بر اساس گفته پژوهشگران، مطالعات و آزمایش های بیشتری لازم است تا چگونگی کارکرد و عملکرد این هورمون در انسان به ویژه نحوه کارکرد آن در بافت چربی های قهوه ای و خاکستری و استفاده آن از انرژی مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha