عضو هیئت علمی موسسه ملی تحقیقات سلامت با اشاره به اندازه‌گیری قد و وزن کودکان زیر پنج سال کشور از آغاز طرح اندازه گیری وضعیت سلامت ایرانیان با مطالعه شاخص‌های تغذیه، سلامت و رفتارهای باروری ایرانیان در کشور خبر داد.

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی موسسه ملی تحقیقات سلامت با اشاره به اندازه‌گیری قد و وزن کودکان زیر پنج سال کشور از آغاز طرح اندازه گیری وضعیت سلامت ایرانیان با مطالعه شاخص‌های تغذیه، سلامت و رفتارهای باروری ایرانیان در کشور خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، رویا خبیری از آغاز طرح اندازه گیری وضعیت سلامت در کشور با مطالعه شاخص‌های چندگانه سلامت و جمعیت خبر داد و افزود: در این طرح وضعیت سلامت، تغذیه و رفتارهای باروری ایرانیان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این طرح 35 هزار خانوار در سطح کشور از نظر شاخص‌های فوق بررسی می‌شوند.وی با بیان اینکه آموزش پرسشگران و مطالعه گران آغاز شده است، گفت: این طرح از هفتم شهریور ابتدا در برخی استان‌ها و به تدریج در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

به گفته خبیری طرح اندازه گیری وضعیت سلامت به سفارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت و با همکاری مرکز آمار ایران انجام می‌شود.وی دستیابی به وضعیت شاخص های سلامت و اطلاع مناسب از طرح تحول را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: چهار پرسشنامه شامل خانوار، زنان، کودکان زیر پنج سال و مردان طراحی شده است.

عضو هیئت علمی موسسه ملی تحقیقات سلامت یادآور شد: برای پرسشنامه زنان و کودکان زیر 5 سال پرسشگر خانم و دانش آموخته علوم پزشکی به همراه یک نفر آمارگیر حضور خواهند داشت.خبیری تاکید کرد: آمارگیران حتماً باید کارت مرکز آمار ایران را همراه خود داشتند و شهروندان از ارائه اطلاعات به افراد غیر خودداری کنند.نماینده موسسه ملی تحقیقات سلامت گفت: از ویژگی این طرح بسته نبودن گروه سنی و افزودن پرسشنامه مردان است که برای نخستین‌بار در کشور اتفاق افتاده است. همچنین کودکان زیر پنج سال برای اندازه گیری قد و وزن به مراکز ارائه خدمات معرفی می‌شوند.خبیری همچنین از علاقه‌مندی صندوق کودکان سازمان ملل برای حمایت فنی از این طرح خبر داد و گفت: پس از پایان آمارگیری، نتایج طرح در اختیار محققان قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha