مدیرکل محیط‌ زیست استان گلستان از اطفای کامل حریق که از دو روز پیش در پارک ملی گلستان ایجاد شده بود، خبر داد.

سلامت نیوز:مدیرکل محیط‌ زیست استان گلستان از اطفای کامل حریق که از دو روز پیش در پارک ملی گلستان ایجاد شده بود، خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،اسماعیل مهاجربا اعلام این خبر افزود: آتش‌سوزی سه روز پیش در منطقه صعب العبور «لهندر» در منطقه «النگ مرغزار» پارک ملی گلستان آغاز و عصر روز گذشته با تلاش 100 نفر از نیروهای محیط‌ زیست و منابع‌ طبیعی مراوه‌تپه، کلاله و گالیکش و مردم منطقه به طور کامل مهار شد.

به گفته وی، پنج هکتار از اراضی درگیر در این آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و بقیه آن در قسمت‌های استپی پارک رخ داده است. این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون به علت وجود قرارگاه آتش و آتش‌بانان شاهد آتش‌سوزی‌های کمتری در پارک بوده‌ایم.

مدیرکل محیط‌ زیست استان گلستان اظهار کرد: آتش در هشت نقطه از این منطقه ایجاد شده بود و از آنجا که منطقه‌ای صخره‌ای و صعب‌العبور و دارای تعداد زیادی تپه ماهور است، اطفای حریق بسیار دشوار بود اما بالاخره توانستیم به طور کامل آتش را مهار کنیم.

مهاجر اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، حدود 250 هکتار از اراضی استان گلستان دچار حریق شده و آتش‌سوزی‌ها بیشتر در حاشیه زمین‌های روستایی و در اثر آتش زدن بقایای برداشت گندم و جو از زمین‌های کشاورزی بوده است.

مدیرکل محیط‌ زیست استان گلستان درباره عاملان این آتش‌سوزی نیز گفت: از دو شکارچی که به عمد آتش‌سوزی را ایجاد کرده‌اند، یکی بازداشت و دیگری هم شناسایی شده است. این دو نفر از بومیان اطراف پارک و دو فرد سابقه‌دار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha