عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تجمیع صندوق تامین اجتماعی با بیمه سلامت ایرانیان امکان‌پذیر نیست، گفت:‌ در این زمینه باید بر تجمیع منابع تاکید کرد و آن را در برنامه ششم توسعه در نظر گرفت.

منابع صندوق های بیمه ای باید تجمیع شوند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تجمیع صندوق تامین اجتماعی با بیمه سلامت ایرانیان امکان‌پذیر نیست، گفت:‌ در این زمینه باید بر تجمیع منابع تاکید کرد و آن را در برنامه ششم توسعه در نظر گرفت.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری اظهارات رئیس سازمان بیمه سلامت مبنی بر آنکه امکان تجمیع بیمه‌ها وجود ندارد،‌ افزود:‌ واقعیت آن است که باید در زمان نگارش برنامه پنجم توسعه دقت‌نظر بیشتری صورت می‌گرفت چراکه فعالیتی که راهبردی نباشد امکان اجرای آن وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: به نظر می‌رسد باید به دنبال تجمیع منابع بود تا تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای؛ باید منابع تجمیع شود تا با وحدت رویه‌ای مناسب در عملکردها، به صورت یکسان بحث عدالت در بیمه‌ها مدنظر واقع شده و همه خدمات به طور مساوی به افراد ارایه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ امروزه شاهد هستیم که برخی صندوق‌های بیمه‌ای خدمات بهتری نسبت به دیگر صندوق‌ها به بیمه‌شدگان خود ارایه می‌دهد درحالی که باید این ساختار به شکل درستی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه ساختار و ماهیت صندوق‌های بیمه‌ای با یکدیگر متفاوت است،‌ افزود: در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی 40 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است و بیش از 30 میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که در این میان تامین اجتماعی 7 درصد از بیمه‌ شدگان دریافت می‌کند و بیمه سلامت 5 درصد دریافت می‌کند که در این زمینه دو ساختار مختلف وجود دارد که اگر قرار باشد با یکدیگر ادغام شود مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

خضری یادآور شد: باید در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی درستی در زمینه بیمه‌ها صورت گیرد و تجمیع منابع بیمه‌ای مورد توجه قرار گیرد تا عدالت در سلامت را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: تجمیع صندوق تامین اجتماعی با بیمه سلامت ایرانیان امکان‌پذیر نیست و باید بر تجمیع منابع تاکید کرد.

 پیش از این مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره تجمیع بیمه‌ها گفت: تا سازوکار این امر فراهم نشود امکان تحقق آن نیست. به یقین برای کارآمدی نظام سلامت چه قرار باشد بیمه ها تجمیع شوند و چه منابع حوزه سلامت سازوکار بیمه‌ای پیدا کند باید سازوکار لازم برای آن دیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha