ظرف شستن؛ با شنیدن این عبارت چه احساسی پیدا می کنید؟ آیا کشمکش های دوران کودکی و نوجوانی در مورد شستن یا نشستن ظرف ها برایتان تداعی می شود؟ شما هم جزء آن دسته افرادی تقسیم بندی می شوید که ظرف شستن برایشان سخت ترین و کسل کننده ترین کار عالم است یا با کمال میل به استقبال ظرف ها می روید؟ فکر می کنید انجام همین یک وظیفه ساده در خانه می تواند تأثیری بر سلامت روحی و جسمی ما داشته باشد؟

سلامت نیوز: ظرف شستن؛ با شنیدن این عبارت چه احساسی پیدا می کنید؟ آیا کشمکش های دوران کودکی و نوجوانی در مورد شستن یا نشستن ظرف ها برایتان تداعی می شود؟ شما هم جزء آن دسته افرادی تقسیم بندی می شوید که ظرف شستن برایشان سخت ترین و کسل کننده ترین کار عالم است یا با کمال میل به استقبال ظرف ها می روید؟ فکر می کنید انجام همین یک وظیفه ساده در خانه می تواند تأثیری بر سلامت روحی و جسمی ما داشته باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید باورش برایتان سخت باشد اگر بشنوید یکی از دلایل دعواهای کودکی می تواند موجب آرامش و کم شدن استرس بشود. بله، درست حدس زدید؛ ظرف های کثیفی که اغلب کسی تمایلی به دیدارشان ندارد اهرم کمکی هستند برای کاهش استرس های روزانه ما. بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده، ظرف شستن یک راه بسیار ساده ولی در عین حال اثر بخش برای آرام کردن ذهن و روح است.

علاوه بر این، شستن ظرف های کثیف تمرینی است برای ارتقاء ذهن آگاهی؛ یک تمرین فکری بسیار ساده که با تمرکز بر افکار و احساسات قدرت حضور در لحظه ما را افزایش می دهد. ذهن آگاهی، یعنی انسان از این قدرت برخوردار باشد که با توجهی عمدی و پرهیز از قضاوت، به آنچه در محیط پیرامونش و آنچه درونش اتفاق می افتد توجه کند. احتمالاً در نگاه اول قدری پیچیده به نظر برسد؛ ولی بسیاری از کارهای کوچکی که ما به اجبار یا اختیار در طول روز انجام می دهیم مثل همین ظرف شستن ذهن آگاهی و به دنبال آن احساس شعف و رضایت ما از خوشبختی مان را افزایش می دهد.

بر اساس آنچه دانشمندان به تازگی دریافته اند، آن دسته افرادی که هنگام ظرف شستن بر بوی مایع ظرف شویی، گرمای آب و احساس کردن خود ظروف تمرکز می کنند 27 درصد کمتر از دیگران استرس و اضطراب را تجربه می کنند و در مقابل قدرت الهام بخشی ذهنیشان تا 25 درصد افزایش پیدا می کند. بنابراین، از این پس سعی کنید بدون هیچ دلخوری و ناراحتی و با دلی مشتاق به سمت ظرف های کثیف بروید.

منبع: psychcentral


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha