وزیر بهداشت توریسم درمانی را اولویت بخش دولتی در حوزه سلامت ندانست و گفت: اول باید مردم خودمان را احترام کنیم و بهتر است بخش خصوصی به توریسم درمانی بپردازد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت توریسم درمانی را اولویت بخش دولتی در حوزه سلامت ندانست و گفت: اول باید مردم خودمان را احترام کنیم و بهتر است بخش خصوصی به توریسم درمانی بپردازد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش نکوداشت ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ درباره رضایت از اجرای طرح ارتقای طرح هتلینگ گفت: رضایت نسبی است اکنون در نقاط گرمسیر کشور مانند اهواز، بوشهر و هرمزگان وسایل خنک کننده و گرم کننده وجود دارد که پیش از این کمبود آن احساس می‌شد.


وی افزود: بیش از 50 درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده است که نشان می‌دهد نگرانی جدی است.


وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره آب معدنی دماوند گفت: نباید بدون مدرک و سند حرف زد اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که در موضوع آب نهایت مراقبت را انجام می دهیم و شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان نسبت به آب حساس هستند. دستگاه‌هایی مانند ما نباید تحت تاثیر سلیقه و یا فشار قرار بگیرند. هر چند به محض تشخیص تخلف باید آن‌را اعلام کنیم اما سعی کردیم تا ابتدا موضوع بدون سروصدا باشد.  بهتر است همه تسلیم قانون باشیم و به سلامت مردم فکر کنیم.


وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا برای توریسم درمانی در مرکراکز درمانی دولتی برنامه‌ای داریم تصریح کرد: توریسم درمانی در بخش دولتی اولویت ما نیست و  اول باید مردم خودمان را احترام کنیم و بهتر است بخش خصوصی به توریسم درمانی بپردازد.


وی درباره بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت اظهار داشت: با گذشت 7 ماه بیمه ها تنها 6 درصد هزینه‌هایی را که باید به وزارت بهداشت پرداخت می‌کردند داده‌اند از طرفی 60 درصد از پولی که بیمه‌ها می‌دهند صرف حقوق و دستمزد کادر درمانی می‌شود.


وی افزود: بیمه‌ها اگر پول  ندارند وام بگیرند و اگر در پرداخت اقساط خود تاخیر داشتند جریمه آن‌را پرداخت کنند.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اینکه چقدر اعتبار برای ارتقای کیفیت هتلینگ نیاز است گفت: اگر کمتر از 20 درصد اعتبارات طرح تحول نظام سلامت را بدهد می‌توانیم این کار را انجام دهیم.


وی درباره شیوع وبا در عراق و سفر زائران به این کشور اظهار داشت: وبا دو ماهی است که در عراق مشکلات زیادی را به وجود آورده است اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی کشور در آماده‌ باش کامل هستند و مواردی از وبا نیز که در قم و مشهد مقدس نیز مشاهده شده بود درمان شده و خوشبختانه تلفات جانی همراه نداشته است.
وی با توصیه به زائران ایرانی برای استفاده از آب آشامیدنی و غذای بسته بندی شده از متولیان سفرهای زیارتی خواست تا نسبت به آب، غذا و بهداشت زائران توجه کافی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha