قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای مردمی بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت تاکید کرد.

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای مردمی بر لزوم بهره‌مندی بیش از پیش از ظرفیت خیرین در حوزه سلامت تاکید کرد.


به گزارش   سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایازی در اولین همایش شوراهای خیرین و سازمانهای مردمنهاد سلامت این استان، گفت: جامعه در حال رفتن به سمت میانسالی و سالمندی است و هر چه به سمت جلو پیش رویم نیاز به مراقبت و درمان افزایش مییابد و در ادامه احتیاج به فضای درمان و مراقبت نیز بیشتر میشود.


وی اضافه کرد: امروزه بدون مشارکت مردم قادر به حل مشکلات جامعه نخواهیم بود، همانطور که در حوزه نظام آموزشی مردم ورود پیدا کردند و خیرین زیادی به آن کمک و یاری رساندند، باید مردم نیز به حوزه درمان وارد شوند. مردم علاقهمند هستند که در این زمینه شرکت کنند ما باید زمینه شرکت آنها را فراهم کنیم.
ایازی ادامه داد: خیرین زیادی وجود دارند که در این زمینه پیشگام هستند. تردیدی ندارم خیرین لرستانی نیز در این زمینه هر چه دارند در طبق اخلاص مینهند و به این حوزه کمک میکنند.


قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: نیازهای زیادی در بخش زیرساختهای سلامت وجود دارد و عقبماندگیهایی نیز در این رابطه هست البته چند سالی است اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در آینده شاهد احداث پایگاههای انتقال خون، مراکز بهداشتی و درمانی که توسط خیرین ساخته شدهاند، خواهیم بود.
وی یادآور شد: خیرین باید پیشگام باشند و میتوان در این رابطه از افرادی که از تملک مالی خوبی بهرهمندند در کمک به حوزه سلامت استفاده کرد. باید به این افراد واقعیتهای استان را گفت و از آنها خواست که در این زمینه ورود پیدا کنند. از تمام پتانسیلها و عامه مردم در این حوزه باید استفاده کرد.


قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه 90 هزار بیمار مبتلا به سرطان به آمار این بیماران اضافه میشود، افزود: همچنین 60 هزار بیمار MS در کشور وجود دارد و هر ساله هزینههای زیادی به نظام سلامت وارد میشود.


وی یادآور شد: زمانی جامعه جوانی داشتیم که مشکلات خاص خود را داشت و حال این جامعه به سمت سالمندی پیش میرود که خواه ناخواه هزینههای زیادی را به جامعه تحمیل میکند. 48 درصد بیماری در کشور به علت ناراحتیهای قلبی و عروقی است که باید آن را با کاهش نمک، قند و چربی و همچنین استفاده نکردن از دخانیات مدیریت کرد. در این جا میتوان از حضور NGOها و خیرین استفاده کرد.


قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود 3400 کودک سرطانی در کشور وجود دارد، افزود: اگر موسسه خیریه محک نبود در مورد این بیماران چه میکردیم؟ باید وجود خیرین حوزه سلامت را ارج نهیم و آنها را مورد تقدیر و تشکر قرار دهیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha