شاخه ایرانی آکادمی بین‌المللی پاتولوژی راه اندازی شدنایب رئیس انجمن آسیب شناسی کشور از راه‌اندازی شاخه ایرانی آکادمی بین‌المللی پاتولوژی (IAP) خبر داد و گفت: ایران در حال حاضر 520 عضو در این آکادمی دارد.

سلامت نیوز:شاخه ایرانی آکادمی بین‌المللی پاتولوژی راه اندازی شدنایب رئیس انجمن آسیب شناسی کشور از راه‌اندازی شاخه ایرانی آکادمی بین‌المللی پاتولوژی (IAP) خبر داد و گفت: ایران در حال حاضر 520 عضو در این آکادمی دارد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ مژگان عسگری نایب‌ رئیس انجمن آسیب‌شناسی کشور، گفت: ایران پیش از این نیز عضو این آکادمی بوده است و سابقه دیرینه‌ای در این زمینه دارد؛ در حال حاضر نیز پس از یک وقفه چندساله، حدود پنج سال قبل تقاضای عضویت مجدد ایران به این آکادمی ارائه، اساس‌نامه آن تدوین و اعضای آن تعیین شد و در نهایت در سال 2014 شاخه ایرانی آکادمی بین‌المللی پاتولوژی بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.


وی افزود: آکادمی بین‌المللی پاتولوژی یک سازمان غیردولتی است که هدف آن تبادل علم پاتولوژی در سراسر دنیا است و بر موضوعات آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات صحیح به بیماران فعالیت می‌کند.


عسگری گفت: در حال حاضر این آکادمی 50 شاخه در سراسر دنیا دارد و اعضای آن باید ارتباط خود با سایر کشورها را از طریق این آکادمی برقرار کنند.


وی با یادآوری سابقه طولانی عضویت ایران در این آکادمی از سال 1972 میلادی اظهار کرد: با توجه به سابقه طولانی ایران، این آکادمی انتظار دارد که کشور ما در زمینه کمک به کشورهای عقب مانده در زمینه علوم پاتولوژی و آزمایشگاهی کمک‌های لازم را ارائه دهد.


عسگری گفت: ایران دارای هزار و 200 پاتولوژیست است و از نظر توزیع مناسب آن‌ها در مناطق مختلف کشور، بسیار خوب عمل شده است و همچنین از نظر دانش این رشته در سطح مناسبی قرار دارد.


هفدهمین همایش سالانه آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه از 4 تا 6 ششم آذرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha