مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نسبت به سال گذشته 80 درصد بار مالی بر سازمان بیمه سلامت ایران افزوده شده است.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نسبت به سال گذشته 80 درصد بار مالی بر سازمان بیمه سلامت ایران افزوده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمد جواد کبیر با بیان اینکه هدف از پوشش فراگیر بیمه سلامت همگانی، دسترسی یکسان و بهره مندی عادلانه و بر اساس نیاز است که باید مورد نظر قرار گیرد، گفت: همچنین قرار است طرح یکپارچه‌ سازی پوشش و نظام ارائه خدمات بیمه‌ها را نیز داشته باشیم که این طرح از ابتدای امسال ابلاغ شده و پس از اصلاح نهایی به پایان می رسد.


مدیر‌عامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: در سازمان بیمه سلامت بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، پرداخت هزینه‌ ها برای بیمه شده ‌های بیمه سلامت از 70 درصد به 80 درصد افزایش یافته است. در واقع حدود سه درصد از هزینه ‌ها در بخش روستایی و 6 درصد در بخش شهری را مردم می‌ دهند و ما‌بقی آن از محل طرح تحول سلامت توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌ شود.


وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت در بحث بیمه پایه، عهده‌د ار پوشش جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر است که بر اساس بند الف ماده 38 قانون پنجم توسعه موظف هستیم تا افرادی که فاقد هر‌گونه پوشش بیمه هستند را تحت پوشش قرار دهیم که در این راستا در مرحله اول 11 میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند.


کبیر در ادامه خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته 80 درصد بار مالی بر سازمان بیمه سلامت ایران افزوده شده و همچنین از محل یک درصد مالیات بر افزوده حدود 30 درصد آن محقق نشده است.


وی ادامه داد: البته سازمان بیمه سلامت ایران از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون حدود 80 درصد از هزینه بیماران تحت پوشش خود در این طرح را متقبل شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha